Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Igårkväll red jag en av mina hästar, det var någon vecka sedan JAG red honom sist. Vad jag kände igår var att det kändes som att han bet...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: allroundhästarna
·
B
Foder & Strö har ett sto som brunstar ca 6 dagar i månaden året runt. vill gärna att andra hästar ska nafsa på henne och kissar eller har...
Svar
10
· Visningar
1 920
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö När man ökar på energin i form av olja? Ok, hästen kan bli för fet men annars? Idag ger jag knappt 1 dl dagligen men jag funderar på om...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: milly
·
M
Hästvård Varför har era hästar fått ringskor? Har dom helsula under eller vad? Hur fungerar ringskon... vad gör den för nytta? Min har fått det...
Svar
18
· Visningar
7 018
Senast: Soffan74
·
A
Foder & Strö Säkert är det redan någon här på buke som skrivit om det man jag kan iallafall inte hitta något om det här.:smirk: Sitter och...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: AnnikaH
·
M
  • Låst
Hästvård Jag har en häst som är jätte lös i magen. hon har varit det ett tag och jag vet att det inte är bra men jag har provat från avancerade...
46 47 48
Svar
946
· Visningar
87 997
Senast: Boj
·
R
Foder & Strö Eftersom jag bara har en häst som äter korn, måste jag fara och köpa lite korn i taget (1 gång i veckan) Detta är lite bökigt så jag har...
2
Svar
20
· Visningar
4 231
Hästvård Det börjar ju närma sig vår och i år så har jag tänkt skicka in träckprov för att se hur hästarna mår i magen men var ska jag skicka det...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: zaching
·
F
Foder & Strö Vet inte vad jag ska ge mitt sto. Hon går nu på korn, betfor, mineraler och vitlök. Men hon äter inte längre upp. Tror att det är kornet...
Svar
19
· Visningar
1 049
Senast: Welsh
·
C
Hästvård Om några veckor ska min häst fotas med thermografi(värmekamera). Hoppas jag får svar på endel funderingar. Finns det någon annan här...
Svar
16
· Visningar
1 452
Senast: vickan
·
Hästvård Jag har namnet på engelska på två små ben innuti hästen. De sitter nere vid hoven. Skulle behöva veta vad de heter på svenska! Det...
Svar
9
· Visningar
5 853
Senast: Sanette
·
L
Foder & Strö När jag köpte min häst i höstas så stälde jag han på halm, men han åt upp hela boxen typ så jag fick ställa han på spån.. Men nu har jag...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: linabergmer
·
Hästvård ..gör min häst ibland när han böjer på nacken. jag kan inte känna att han kommer åt bettet och biter i det, utan det verkar bara vara...
Svar
5
· Visningar
4 473
Senast: moli
·
Foder & Strö Hör gör ni med linfröpellets, blötlägger ni det eller fodrar ni torrt hur mycket ger ni??
Svar
12
· Visningar
3 654
Senast: Tibra
·
Hästvård Kom till stallet idag och kliade pållen under hakan och känner hur han har massor med små små skorpor under hakan och runt på läpparna...
Svar
1
· Visningar
1 535
Senast: sannaaah
·
M
Hästvård någon som vet en bra sida om hästplågeri? jag ska göra ett arbete om det i skolan, men så svårt att hitta om plågeri mot bara hästar...
Svar
8
· Visningar
2 001
·
Foder & Strö Jag håller på för fullt och ska försöka lära mig räkna ut min häst foderstat och ska försöka förstå själv fast jag har fått hjälp med...
Svar
17
· Visningar
1 680
Hästvård Nån som skulle kunna visa lite bilder på eran häst och eksem? skulle vara intressant att se hur andra ser ut jämfört med min pålla..!
2 3
Svar
46
· Visningar
4 741
·
Hästvård Vill helst inte starta ytterligare en till tråd men av vissa orsakera är jag tvungen att göra det ändå. I år tänker jag vara så...
2
Svar
34
· Visningar
3 329
·
N
Foder & Strö hur mycket foder och vad ska ett sto som är dräktig i ca 6:e månaden ha/få?.
Svar
3
· Visningar
764
Senast: nasdaq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama