Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon kan reda ut kalkbegreppet för mig. inga gissningar tack utan gärna någon med "kött på benen". Vilka...
Svar
8
· Visningar
3 008
Senast: milly
·
Hästvård ja, era fullvuxna fullblods ston? vad väger dom? när ni säger vikten, nämn även om de har mycket eller lite muskler! tacksam för många...
Svar
12
· Visningar
8 021
Senast: minimi
·
S
Foder & Strö Någon som känner sig manad att hjälpa mig att knåpa ihop en foderstat till min häst? HÄSTEN Ras: SvHbl Född: 2002 Kön: Sto...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Pratade med vår hösilageleverantör och han berättade att han funderar på att nästa vinter blanda hösilagebalarna med halm, genom att...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Förr sa man alltid att man max skulle ge 50% korn 50% havre, varför vet jag inte. Är det någon som vet?
Svar
6
· Visningar
991
Hästvård har en dam född 2003 som är grundvaccinerad enligt konstens alla regler från ett års ålder. både influensa, botulism och stelkramp...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: tess444
·
Hästvård När skor ni era unghästar första gången? När dom ska ridas in eller tidigare eller rent av senare? En i stallet påpekade idag att hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 905
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö Jag behöver hjälp med min pålles foderstat. Hon har fått korn och vetekli innan (bl.a) men en vän rådde mig att byta till pelleterat...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Trinity
·
Z
Foder & Strö I det stallet jag står matar man fåglarna inomhus så det är en hel del småfåglar inne i stallet hela tiden. Förutom att man får sopa upp...
Svar
9
· Visningar
881
Senast: Egonson
·
Hästvård ...håller veterinären borta? Är det så eller hoppas man bara att det är så. Ni som har mkt problem med halta hästar, hur ofta anlitar...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: lill_flesky
·
Hästvård Ngn av de andra hästar passade för en vecka sedan att ta en tugga på min hästs hals, resultatat blev ett öppet sår på ca 2*2 cm, ringde...
Svar
14
· Visningar
1 156
Senast: Bison
·
P
Foder & Strö En lite äldre tant börja prata med mig i stallet och berättade att hon hade i socker i vattnet så det inte skulle frysa (vatten hink)...
2
Svar
32
· Visningar
7 488
Senast: Konie
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av det? Min pojke fick nyss den diagnosen och jag känner mig otroligt flrvirrad... :confused: han är...
Svar
6
· Visningar
2 899
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Min granne har två av sina fyra hästar oskodda, varav shettisen har fått lite problem. Shettisen visade tendenser till att få fång, så...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Marwinette
·
B
Hästvård har en varmblodstravare som har väldigt ytliga blodkärl runt ögonen, nu har han kliat sig så att de blöder alldeles förfärligt, ser ut...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: bamse
·
Z
Foder & Strö Min häst går på fibergi bas, 300g om dagen, och hon är en häst som är väldigt framåt i sig själv. Hon är 16 och har gått på fibergi bas...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 876
Senast: SaraMara
·
D
Foder & Strö Hur e de att fodra med ensilage??? Har hört att de inte e bra för hästar att äta detta... minns bara inte varför??? Stämmer detta...
2
Svar
22
· Visningar
1 623
Senast: Immer
·
K
Hästvård Hej alla bukefalister. Jag vill bara dela med mig av mina egna erfarenheter hur fel det kan gå då man anlitar en kiropraktor. Jag hade...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: Kactuz
·
Foder & Strö tycker ni att 1,5 kg korn är för mycket att ge till ett magert sto som har tappat mycket i vikt? Hon får även fri tillgång på hö...
Svar
10
· Visningar
852
Senast: diabla
·
B
Hästvård Jag har haft häst i tre månader nu. En c-ponny. Hon har ätit hel havre under säkert hela sitt liv och nu får hon krossad havre. Hästen...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama