Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en Welsh Cob i stallet som är dräktig! Hon får en spann mat morgon och kväll! 1 kg havre, 2 kg krafft groov och ca.2 liter...
2
Svar
34
· Visningar
2 479
Senast: aenglah
·
L
Foder & Strö Jag var påväg att köpa en säck lusern av "gammal vana", han har alltid ätit lusern. Läste på säcken att lusern var ett tillskott för...
Svar
7
· Visningar
1 675
Senast: marija
·
Hästvård Min lilla olycksfågel blev dålig i fredags. Efter att ha fått en tappsko påspikad började han darra vid virveln ungefär, och dessa...
Svar
8
· Visningar
2 012
Senast: Malinigbg
·
Hästvård Har kommit en ny häst till stallet! Var ute och red ihop med den nya hästen och hästen steppade igenom hela ridturen och var dyngsur när...
Svar
13
· Visningar
919
Senast: Royal_724
·
Hästvård Vad r igentligen bäst bult eller spruta? Om man kontaktar Hbg Djurambulans hur går dom till väga? Måste man själv vara med?
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 429
Senast: Travanti
·
L
Hästvård Jag har ett litet "problem" med min häst. Jag tycker att hon då och då ser stel ut över slutet av ryggen och ner över rumpan och går...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Ashira
·
Hästvård Kan ni tipsa om någon bra salva att har på små sår.
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Jag utfodrar mina dräktiga ston med ett relativt torrt (dryga 70% ts) hösilage på fyrkantsbal. Det har funkat bra men nu ska jag få hem...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: athena
·
P
Foder & Strö Hur mkt mera hösilage behöver jag ge jämfört med hö? Här är det tydligen hoppläst att få tag på hö plus att min ena häst är lite hostig...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Prick
·
T
Foder & Strö Ska köpa ny hink mineral i veckan då den gamla börjar ta slut, har använt Krafft miner vit nu efter rekommendation men funderar på om...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: milly
·
P
Foder & Strö Funderar på vad jag ska kompletera foderstaten med. Ger just nu havre, betor & aspbarkspellets. Och hö givetvis:smirk: Men tydligen så...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: ang
·
I
Foder & Strö Jag har hört att man inte ska ge hästar frusna morötter och att speciellt dräktiga ston inte ska äta dem. Nu har det ju varit rejält...
Svar
12
· Visningar
2 362
Senast: minternet
·
P
Foder & Strö Hur mycke betfor ger ni era hästar varje dag? Min häst får ca 4 dl per gång alltså runt 8 dl per dag.. Tycker dom flesta säger att dom...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Phorsytia
·
K
Foder & Strö Jag har sökt men inte hittat, detta har säkert diskuterats tidigare men jag frågar ändå! Ni som fodrar med plastade balar, hur länge...
2
Svar
21
· Visningar
2 321
Senast: Krimsan
·
T
Foder & Strö Nu har jag en liten fundering: Hur hög protein/energikvot skulle ni säga är FÖR hög? Tidigare år har jag haft kvot runt 8 utan problem...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Donnis
·
P
Hästvård Min häst som jag regelbundet använder i min utbildning har fårr rejäla skavsår av hans fårskinnspadd, ett tillägg är att han då fått ont...
2
Svar
27
· Visningar
1 884
Senast: prinz
·
Foder & Strö Undrar lite vilket foder ni tycker är bäst utav groov och Fibergi..funderar nämligen att byta till Fibergi.
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: CosmicQueen
·
B
Foder & Strö Hjälp, min höleverantör tycker att jag ska börja med hösilage. Måste jag vaccinera mot botulism då? Kan dem få i sig bakterien lätt...
2
Svar
28
· Visningar
3 594
Senast: nexxa
·
F
Foder & Strö Jag har funderat lite på att börja ge mina tävlingshästar lite lusern, då de äter MYCKET grovfoder och åka iväg på ett tvådagarsmeeting...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: cerrox
·
A
Hästvård Sitter här å filosoferar angående hästar och skador. Det har ju blivit en stor explosion av terapeuter av olika slag ute på marknaden nu...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Kicki_J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama