Pigg, pigg, pigg häst. Byta foder

Sv: Pigg, pigg, pigg häst. Byta foder

lat är man när man bara orkar diska 2-3 mått och inte 14-15 st.. :smirk:

fast får du "nån annan" att diska så är det ju en annan sak :angel: :p

btw, "baklåda" .. är det inte en bakmåttskartong á 100 liter?

(ps har lagt ut tråd på hoppning med lite filmer)

Nä vad elakt jag har ju inte kollat på mina filmer än å dom går ju apdåligt.

Jo oftast så iaf. Varför det man använder ju inte alla mått när man bakar för man har ju faktiskt bara ett max antal ingredienser :p

Å nej jag syftade på lådan som alla mina mått å dylik som man använder till bakning ligger.

Tränar du henne hårt när du rider? Eller är de mest bara skogsridning?
Isåf så behöver hon inget krafftfoder för om höet är bra så räcker de med det! Ge henne nån näve bara för smakens skull.;)

Jag hade helt plockat bort kraftfodret, betforen känns rätt överflödig med tanke på att hon redan är fet som du säger.

Synd att inte höt är analyserat, hon ser inte ut som en välmående häst direkt om du säger att hon bara tappat lite muskler efter er olycka.
Hon ser bukig och muskelfattig ut tycker jag. Med en analys hade man ju kunnat se hur ni låg till proteinmässigt, kanske hade lusernhack kunnat vara något som komplement till höt, men det är ju omöjligt att svara på när man inte vet hur mycket protein hon får i sig idag.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar