Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle ni kunna tänka er att låna ut eran häst som träningshäst till massör som är under utbildning? Argumentera gärna erat svar.
Svar
9
· Visningar
794
Senast: minimi
·
F
Foder & Strö Hittade en påse innehållandes alger (Carrageen). Står inget "bästföredatum" eller liknande på påsen. Så, hur länge kan man använda...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Immer
·
Foder & Strö kanske en onödig tråd iom att höt inte är ny analyserat men ska enligt ägaren vara av bra kvalitet med normala värden...han hittar inte...
Svar
13
· Visningar
891
Senast: mirage
·
D
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av detta?? min unghäst har en på v bak som går upp o ner, just nu är den väldigt stor.. han har haft...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: axel
·
A
Foder & Strö Jag såg att man inte får fråga om foderstater på enskilda hästar så jag omformulerar mig och frågar mer generellt. Vad är det för regler...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: fjording90
·
Foder & Strö Jag har en fjordvallack som har varit ganska bukig och blivit ännu värre efter vintervilan, nu ser han i princip dräktig ut! ;) Poängen...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Sentenced
·
M
Foder & Strö Vad står egentligen råproteinet för? Om det tex är 14% kan jag då på något sätt räkna ut vad det blir i smrp? Är det 14% av ett kg då...
Svar
2
· Visningar
2 050
Senast: Marie_C
·
T
Hästvård Jag har ett 16-årigt halvblod som blir lite småsvullen i bakbenen under natten. Hon är inte varm och inte en antydan på ngn hälta och...
Svar
10
· Visningar
1 397
Senast: Trinity
·
B
Foder & Strö Jag har en längre tid haft mina funderingar kring, hur mkt farligt det kan vara för hästar att få varmvatten direkt ur kran, uppblandat...
Svar
9
· Visningar
2 511
Senast: BonRaiz
·
Foder & Strö Fri tillgång till grovfoder sägs ju vara det bästa, men min kille älskar att äta och blir lätt överviktig (äter nästan inget kraftfoder...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Egonson
·
Hästvård Hur skadad ska hästen vara för att ni tar ut veterinär? Alltså hur mkt kan ni klara själva tycker ni? Då tänker jag på sårskador...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Boj
·
L
Hästvård Finns det någon som har några bra tips om hästen tappar man och svans? Min häst har tappat en stor del av manen och är alldeles kal på...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Min häst fick igår ringskor fram med hel sula (hovslagaren tyckte vi skulle testa det på honom då han är lite sulöm), men då upptäckte...
2
Svar
30
· Visningar
2 945
Senast: SO Hovslagare
·
N
Hästvård Min häst blev plötsligt halt i söndags efter att ha tränat och gått jätte bra på lördagen! Tränaren (Var på helg kurs) tittade på hästen...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Novalee
·
P
Foder & Strö Har ett sto som efter en ganska lång skadevila har kvar litet överhull. Vi har velat undvika att hon tappar för snabbt eftersom vi vet...
Svar
15
· Visningar
2 971
Senast: Picasso
·
Hästvård Vilka är symtomen förutom hosta? Hur behandlas det? Hur ser framtiden ut för en sådan häst som numer är symtomfri? Ni som kan det...
Svar
17
· Visningar
1 496
Senast: _Yggdrasil_
·
T
Foder & Strö Har fått möjlighet att köpa hö som är analyserat men jag vet inte alls hur man ska kolla eller räkna ut.. Personen i fråga sa att...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: marti130
·
Foder & Strö är det farligt om hästen äter kvistar när man är ute och rider,så länge det inte är giftiga träd, och beror det på brist av något?
Svar
7
· Visningar
1 544
Senast: Paradis
·
K
Hästvård Vad innebär det egentligen? Hur påverkar det användbarheten i framtiden? Jag menar efter operation. Jag kan väldigt lite om det här...
2
Svar
25
· Visningar
3 476
Senast: Alexandra_W
·
A
Foder & Strö Snabb fråga - vad får ni betala för en säck hippo basic där ni bor? Är det billigast på Eko tror ni?
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama