Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Vad kostar en patellaoperation? Hur gör dom. Opereras bbk samtidigt? Ev eftervård/ konvalecens? Hästen visar bara upphakning på ett...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: Tito
·
D
Foder & Strö Spekulerar lite... Om vi säger att vi har ett hö och hösilage båda med bra normalvärden... vilket skulle ni välja??? Hur e det med...
2
Svar
28
· Visningar
1 734
Senast: marti130
·
Hästvård Snart är det dags att börja sätta igång vallacken efter lång konvalecens och jag skulle vilja bolla lite erfarenheter och idéer med...
Svar
13
· Visningar
2 572
Senast: axel
·
K
Hästvård Ja, vad är bäst för en häst att stå på? så kallat dammfritt spån, eller fin halm? Jag vet att torv eller papper anses vara det...
2
Svar
25
· Visningar
3 271
Senast: Immer
·
L
Foder & Strö Enkel fråga : Räcker det med att man skickar iväg och får veta Torrsubstans, protein, smältbart protein och energi. Eller är det...
Svar
11
· Visningar
816
Senast: Tibra
·
Hästvård Hej har ett halvbloddsto på 12 år som jag rider regelbundet och är i full kondition. Men det konstiga är att hon har blivit svettig...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: linnizen
·
K
Foder & Strö Burkar hästar äta enbuskar? Min står och knaprar varje dag!
Svar
14
· Visningar
3 707
Senast: Paradis
·
Hästvård Hej! Jag har fått ett litet problem med "min" ståndman.. Jag klippte den för inte så lång tid sen för att håret i mitten liksom...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Lavinia
·
S
Hästvård Vi var på Strömholms djursjukhus med en häst som vi vägde på vågen där, den vägde 503 kg. Kollade hemma med viktmåttbandet jag köpt på...
2
Svar
21
· Visningar
2 320
Senast: SassesCarloz
·
Hästvård Kom ut i stallet på morgonen och skulle släppa ut alla hästarna så vi upptäckte att Halifax inte mådde bra. Vi sa direkt KOLIK. Så vi...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Miss Sixty
·
L
Hästvård Mitt snart 15 åriga fullblod som tävlas o tränas hoppning på va svullen (rejält) i vänster fram under ca en vecka, varm och "svampig"...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: Linabebis
·
R
Hästvård Hej! Jag har en fråga här, som jag står helt neutral i, och därför är öppen för diskussion. Det står en häst i "vårt" stall, en...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Rio
·
K
Foder & Strö Hej på er! Jag undrar om det är någon som är bra på det här med gallor? :bow: Jag har en maxad C-ponny som jag har haft i 4...
Svar
10
· Visningar
2 916
Senast: Mania87
·
I
Foder & Strö Hur mycket olja (majs) ska man ge om man vill att hästen ska bli glansigare?
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Mania87
·
B
Foder & Strö När tycker ni att man ska börja med B- vitamin inför vår fällningen. Har ni redan börjat ge det eller ger ni det längre fram. Tänkte...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Bettsy
·
Foder & Strö Undrar lite om någon duktig kan komma med råd ang. foderbyten för min fånghäst. Vi ska nu byta från hösilage till torrhö och han ska äta...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: Bettsy
·
A
Hästvård Har en häst som egentligen varit "oanvänd" ganska länge. Reds in som 4 år och gick därefter grunderna i Western, därefter dressyr ett...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Austarla
·
Hästvård När ska jag använda den egentligen?:D
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Minime
·
M
Hästvård Jag bara undrar en sak: Pågår det någon sorts "kolikepedemi" eller är det bara tillfälligheter? Har hört om många hästar som fått...
Svar
17
· Visningar
1 260
Senast: lil-sis
·
G
Hästvård Min vallack har börjat att bukandas. Han är inte snorig, inte särskilt trött dock något överviktig, men det jobbar vi på att det ska...
2
Svar
25
· Visningar
2 991
Senast: Anelly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar