Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård ...hos unghäst. Bästa preparatet, vilken rekomenderar ni?
Svar
1
· Visningar
587
Senast: chevan
·
J
Hästvård Hejsan! Blir tokig på folket i mitt stall...:mad: En familj som har tre islänningar ger dessa hästar TRE kilo per dag, de har...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Dojo Kelder
·
P
Foder & Strö Jag har läst flera inlägg här nu och massor verkar ge sina hästar olja, varför? Kan inte fatta varför? Någon som kan svara??
2 3
Svar
47
· Visningar
4 981
Senast: domino
·
S
Hästvård Hur ofta raspar ni tänderna på era hästar? HUr ofta ska man göra det (i regel) ? Tror att de är dags snart men är inte säker..Gått ca...
2
Svar
31
· Visningar
2 506
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag är urkass på flora och fauna och undrar om någon klok Bukemänniska kan tala om för mig vad detta är: Jag har MYCKET av den...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: Bubbla
·
R
Foder & Strö Var brukar ni skicka era analyser (förutom till Analycen)? Har för mig att det finns några fler ställen men just nu hittar jag inte hur...
Svar
11
· Visningar
1 302
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Det är ju som så att det står på foderjästförpackningen att den innehåller selen eller ja rättare sagt att råvarorna innehåller selen...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Är det något som har använt detta foder någongång? Vid vilka tillfällen? Gav det någon märkbar effekt? Jag har inte hör talas om det...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: 810110
·
K
Foder & Strö Hej! Har en undran gällande B-vitamin. Jag har precis köpt Shy Feeder-B, och jag tycker att doseringen är lite luddig... Det står...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: Amicha
·
Hästvård Vet inte vart denna tråd hör hemma, men jag undrar lite, Hästar är ju flockdjur och bör ha sällskap i hagen, hur är det då med att ha...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: AnnaKarinA
·
Q
Hästvård Hej alla! Har lite frågor angående min tinker! :confused: Har på de senaste månaderna haft problem men mugg. Inte mycket utan ca 5 cm...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Qia
·
Foder & Strö Tycker ni att det fungerar bra? Varför ger ni det? Vad kostar det? Jag funderar på att ge min häst det för att han har lite stressmage...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: mirage
·
Hästvård Min häst har nu under en längre tid varit sur när man spänner sadelgjorden. Även när man tar och borstar under magen så blir han sur...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Nu måste jag ha hjälp att reda ut lite funderingar angående höt. En enkel fråga, blir hästen fet på hö? Min shettis bantar och bantar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 708
Senast: mirage
·
Hästvård Min 7 åriga D-ponny markerar lite på v.f i galoppen och på böjt spår.Vill ogärna fatta galopp.Har ingen värme eller svullnad i benen...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: ullass
·
Foder & Strö Kan det verkligen vara riktigt? Det påstås att man måste fortsätta med Glucosamin när man en gång har börjat. Kroppen uppges sluta...
Svar
17
· Visningar
1 828
Senast: Ylva86
·
J
Foder & Strö Jag har haft problem med att få min islandssto att äta... Förut åt hon inte ens 5 kg per dygn, var väldigt orolig... Jag rakade halva...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: Boj
·
K
Hästvård Har någon på buke hästar som börjat fälla redan? Min gamle 28år har börjat fälla stora sjok av vinterpälsen och han brukar vara lite...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 163
Senast: Move_Over
·
Hästvård AST och CK, det gissar jag är "muskelvärden"? (Hästen har korsförlamning). Men vad är HCT, L/M och PLT?
Svar
2
· Visningar
2 101
Senast: AnnaKarinA
·
J
Foder & Strö Hej, jag undrar vilket foder ni rekommenderar? Sist jag hade häst (13 år sedan) var det bara havre och hö samt betfor som gällde. Nu ska...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits