Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har ett hö med energi: 8,0 MJ TS protein: 55 g TS Är det ett bra värde? Bör min häst klara sig på det utan att kompensera...
Svar
15
· Visningar
862
Senast: Martina_m
·
V
Foder & Strö Hej på er Tänkte fråga om det finns någon som vet hur man på enklaste sätt kan räkna ut en duglig foderstat utan analyser? Har ni...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ger ni era hästar magnesium? Min kompis har ett varmblod som lätt stressar upp sig (likväl min ponny). Hon ger honom magnesium och...
2
Svar
22
· Visningar
1 970
Senast: milly
·
Foder & Strö har en häst som alltid haft havre i foderstaten, men nu har hon på senare tid piggnat till lite för mycket. Hon har bra kondition...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: BeastieBabe
·
B
Hästvård Hejsan finns det någon som kan förklara för mig hur man trimmar en dressyrsvans. Skulle bli jätteglad om någon kunde komma med...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Martina_m
·
T
Hästvård Jag funderar på att ta en häst på foder så jag har lite frågor: Vad det blir för utgifter per månad och även per år? Hur passar man...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Nike
·
A
Hästvård Hände nåt märkligt när jag skulle ut och rida igår när det var mörkt... Ledde hästen bredvid mig och vi skulle gå förbi en parkerad bil...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: jassen
·
S
Hästvård Om man nu kan spika fast skorna, borde man då inte kunna skrivva fast dom och på så sätt få dom att sitta bättre, eller finns det någon...
Svar
16
· Visningar
1 298
·
A
Foder & Strö Upptäckte härom dagen att havren i tunnan blivit mörkare, lite gråare liksom. Har hel matilda havre och den är ganska gul annars. Den...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Tajtish
·
Foder & Strö Flyttade hästarna till nytt stall för några dagar sedan och helt plötsligt började den ena hästen gnaga på träden. Hästarna har...
Svar
8
· Visningar
6 489
Senast: Druvan
·
F
Hästvård hästen jag har på prov har efter många om och men lugnat ned sig och landat. Han kan nu stå inne ensam i boxen utan att stressa bort...
Svar
5
· Visningar
3 737
Senast: Fantasi
·
Z
Hästvård Hej Jag står i ett stall där hästarna kommer ut klockan 8-9. Dom får mat ute och fodras sedan vid lunch klockan 12. Jag vill att min...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Fantasi
·
Foder & Strö det är så att mitt halvblodssto har blivit lite rund om magen på sistonde. hon har fått en hängbuk.. det har hon inte haft innan ,. men...
Svar
4
· Visningar
805
·
G
Foder & Strö Måste räkna om foderstaterna nu när jag börjat ge linfröolja, lär vara ganska mycket MJ i oljan va? Men är det någon som vet exakt vad...
Svar
3
· Visningar
941
·
S
Hästvård Är det enbart spol masken man avmaskar mot nu i Januari/februari. Eller tar det fler maskar?
Svar
8
· Visningar
1 765
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hur mkt eller lite bör jag börja med som första portioner när det gäller Krafft Groov samt Lucern? Han har ätit detta tidigare, men har...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: malinsky
·
Hästvård Här är historien: Jag har alltid lämnat in träckprov för att veta om och mot vad jag avmaska. För ett år sedan fick den stora hästen...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: orcide
·
Hästvård Vilket är bäst för en häst att stå på om den har problem med luftvägarna? Jag säger spån, men pojkvännen säger halm. Vad finns att...
Svar
18
· Visningar
2 829
Senast: Yamaha
·
Hästvård Novan har vilat i drygt fyra veckor och borde vara hysteriskt mycket på tårna nu men hon är bara loj. Det hela började i slutet på...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: orcide
·
Hästvård Någon som raspar tänderna på sina hästar själv? Funderar på att prova själv då hästen är panikslagen båda för veterinärer och (lugnande)...
Svar
4
· Visningar
664
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama