Vårfällning?

Sv: Vårfällning?

minternet skrev:
En nyfiken fråga: Har ni skimmlar eller relativt ljusa hästar?

Min gule (korsning fjordhäst/kallblodstravare) har börjat fälla. Den svarta (kallblodstravare) fäller inte alls.

Immer

jodå, min fjordherre på 19 år fäller som om det vore maj, men när jag tänker efter så brukar han nog göra det i januari... sen brukar det vara ett litet uppehåll och så fäller han resten i april/maj/juni:)

Jag hade den "gamle" (vit) och ett fjordsto samtidigt :mad:
gissa om man såg ut som en chokladboll doppad i kokos när man hade sina svarta ridbyxor :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag tänkte just på att jag varit förskonad de senaste fem åren. Jag har alltid svarta eller bruna ridbyxor och då synd det ju inte när den svarta fäller.

Immer

Välkommen i gänget :D :o :crazy: :eek: :cry: :mad:
Det är jättekul med vita/gula hår i bh, trosor, sockar, mobiltelefon och temuggen bara för att nämna några ställen.

Dessa vita hår är alltid med dig och väldigt lååååånga :p

De dyker upp på de mest oväntade ställen som i garderoben, i diskmaskinen, plånboken på mackan....:mad:

Tur man inte är tvångsstädare, då hade man fått "dåndimpen" :rofl:

Min mörkbruna nordis började fälla sin björnpäls:smirk: efter jul. Halvblodet har inte börjat än.

min stallkompis häst som är en ardenner fäller massor nu... men min ridponny som har 70%fullblod i sig har knappt satt nån vinterpäls alls... så han fäller ingenting...ardennern är fux o min d-ponny är mörkfux..

idabus skrev:
Min mörkbruna nordis började fälla sin björnpäls:smirk: efter jul. Halvblodet har inte börjat än.

Då tycker jag att du skulle kunna ha enbart ljusa ridbyxor nu ett tag :) som en sympatiåtgärd med oss som har vita/ljusa hästar och svarta ridbyxor :rofl:

Nu har även våra hästar börjat fälla .
Vi bor i stockholm.
Visst blir det kul att borsta dom nu :banana: hår överallt :eek:

minternet skrev:
*knapplån*

En nyfiken fråga: Har ni skimmlar eller relativt ljusa hästar?

// M

(Som helt ovetenskapligt menar att ljusa hästar fäller först)
skäckar faktiskt :)
så massa vita hår är det överallt nu *S*

Hi, hi...:rofl:
Då spelar det ingen roll vilken färg du har på ridbyxorna.
Antingen ser du ut som en kokosboll, eller en arraksboll (så´na vi kallade för myrstack när jag var liten) :rofl: :rofl:
skönt att fler får njuta :bump:
Kazam

Ja, min arabvalack började förra veckan men han brukar börja nu så det är inget ovanligt.

/Camilla

unghästen har börjat fälla för ett par veckor sedan...

Mitt halvblodssto (brun) har börjat fälla, små :devil: korta hår överallt

Jag skrattade gott häromdagen när jag tog av dem vintertäckena i solen och jag ryktade..hm (tovade) :smirk: hästarna samtidigt som de "fnattade" varandra.
Den bruna såg ut som hon hade fått världens vita tomteskägg :p och den vita stog mest och spottade ut den bruna mustachen han hade både på och i munnen...:rofl: :rofl:

Men snart börjar fåglarna bygga bo och man kan se dem med näbben full av vita långa hår..;)

min plutt fäller för fullt, ska börja ge honom b-vitamin

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Cactus
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama