Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej! Är det någon som fodrar sin häst/ponny med Krafft Pluss Blå/röd tillsammans med havren? Fick tips av min foderrådgivare att...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Super Tom
·
S
Foder & Strö Hej Är det någon som vet vad följande höanalys för idisslare motsvarar till häst. Tacksam för hjälp åt en kompis hästar...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Har en liten welsh mountainponny som äter havre och betfor. Hon har väldigt lätt för att bocka. Har hört att man kan ge nått "turbo...
Svar
7
· Visningar
1 089
·
Hästvård Vad betalar ni för att ET ska kolla igenom era hästar? Finns det ngt register där man kan kolla vilka som har legitimation?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 764
Senast: axel
·
B
Foder & Strö Är det vanligt att man ger kalk i maten till hästar? ;)
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Nicke
·
E
Foder & Strö Hej! Våra (jag och en stallkompis) hästar äter barken av träden i hagen. Hade det varit vår mark hade vi struntat fullkomligt i det...
Svar
6
· Visningar
2 898
Senast: _moa_
·
K
Hästvård Kan någon beskriva hur man tillreder linfrön (hela)? Koka hur länge? Ska fröna ätas eller avkoket? Ska det ligga och dra? Ja hur gör...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: gylle
·
M
Hästvård Ursh känner mej nervös för att åka med hästen till vetrinären idag, vet att det är nåt fel, hoppas bara så innerligen att det är inget...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: zeus
·
Foder & Strö För någon vecka sedan sattes en lista upp i stallet där man skulle fylla i om ens häst skulle ges mineraler vid fodring. Majoriteten...
Svar
4
· Visningar
712
·
Foder & Strö går det? El måste man göra ett halvtorrt ensilage för att det ska funka med plasten? Jag har ingen som helst erfarenhet av ensilage i...
Svar
12
· Visningar
4 359
Foder & Strö ska ge hästen fritillgång och ska lägga ut det dagen innan och vill inte att det ska blir förstört av regn och snö. har läst lite...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: diabla
·
Foder & Strö har en väldigt mager häst och vill att hon ska lägga på sig. är det då mer energi eller mer protein hon ska ha?
Svar
19
· Visningar
902
Senast: diabla
·
Foder & Strö Hej! I stallhyran där jag har min häst ingår all mat. Men man kan oxå ha den på kallhyran och köpa mat själv, vilket jag nu ska göra då...
2
Svar
22
· Visningar
1 553
Senast: Piraja
·
S
Hästvård Jag har en liten fråga om ett sto vi har i stallet... hon pruttar hela tiden.. som värsta smatterbandet!:D nu undrar jag varför hon gör...
Svar
18
· Visningar
2 085
Senast: satanic
·
Hästvård Det här är inte en tråd om böjprovets vara eller icke vara (jag är själv tveksam) utan handlar om hur veterinärer bedömer om en häst är...
Svar
7
· Visningar
1 247
Senast: Camilla_H
·
T
Hästvård Jag har hört att Virkon skulle vara effektivt mot mugg, men hur gör ni. Baddar man och smörjer in efteråt eller baddar man bara? Har...
Svar
11
· Visningar
4 238
Senast: jjeg
·
Foder & Strö Fick frågan idag : varför kan man inte ge frusna morötter? I alla (nästan) foderböcker står det att man inte ska ge frusna...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Girasol
·
Hästvård ev. pålagring. Hur lång tid kan det ta innan en förändring på röntgenbilden syns som kortast?? Kan de ske på mindre än tre månader från...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Penea
·
S
Foder & Strö Ett påstående från en vän: Spannmål är inte bra för hästar, de är inte konstruerade för att äta det... Åsikter??
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: HelenaHandberg
·
K
Hästvård Hej! Hur skiljer sig magkatarr från magsår symptommässigt?
Svar
1
· Visningar
782
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama