Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur räknar man ut vad en häst bör väga? jag har ett 16årigt fullblod som är ca 163 och väger ca 468. hon är väldigt smal, och i min...
Svar
9
· Visningar
792
Senast: fleur
·
Hästvård Först vill jag säga att jag har ringt vet. (två olika) men ingen av dem tycker att det är AKUT utan kommer ut imorgonbitti. Hittar...
2
Svar
20
· Visningar
2 228
Senast: Saigon
·
Hästvård För ett tag sedan läste jag om någon här som anmälde någon veterinär för felbehandling av hennes häst. Hur gick det med allt det där...
Svar
2
· Visningar
840
Foder & Strö Jag behöver tips på vad jag ska ge min häst för kraftfoder. Hon fick tidigare Krafft Grund, det gillade hon men det går enligt...
Svar
6
· Visningar
836
Hästvård för två sommrar sedan besökte jag ett litet stall med shettis och russtravare i norrland. när jag kom dit såg det ut som vilket litet...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 597
Senast: Emelie3
·
Foder & Strö Om ni fick välja precis vilka värden ni skulle ha på ert hösilage, vilka skulle de bli? Och varför? För avelsstoet? För unghästen...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: milly
·
Hästvård Som jag hade skrivit i ett tidigare tråd så har min gamling bronkit eller misstänker det. Nu undrar jag om bronkit går över eller...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: lovehorses
·
K
Hästvård Hej! Jag blir så brydd. Min häst vill inte äta sitt hö. Vet. har varit och kollat tänder, slangat ner i strupen, lyssnat på magen och...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: orcide
·
K
Hästvård Vad innebär egentligen lösdiftsstall?
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Har halva hinken Krafft Miner Vit kvar, men pålle har bestämt sig för att det är ÄCKLIGT och petar ut alla mineraler ur betforen! Finns...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: JHANA
·
L
Foder & Strö För ungefär ett halvårsen köpte vi ett islandsto och dom som hade ägt henne innan hade inte tagit hand om henne så bra. hon var både...
Svar
8
· Visningar
1 749
Senast: levalivet
·
T
Hästvård Hade ute två damer i stallet idag.. Den ena är,ja,vad ska man säga... Hästpsykolog,hästbeteende vetande samt hästsjukgymnast. Den andra...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö finns det något tillskott som är bra för stela leder på gammla hästar.
Svar
7
· Visningar
3 207
Senast: lenven
·
P
Hästvård Håll tummarna för nu joggar jag igång min häst lite smått efter 2 behandlingar och 2 mån skrittvila varav tre veckor var hel vila...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Penea
·
E
Foder & Strö Hej hej Jag tänkte byta foder från kornkross till havrekross men vill veta några saker. Är havrekross bättre än kornkross, varför...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: kazam
·
Foder & Strö En undran har en quarter som blir 3 nu iår,köper nu kraft grov o ger henne 3 kg /dag uppdelat på morgon o kväll.Klarar hon sig på detta...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: bonefish
·
S
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder ger ni era föl födda i år ?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 318
Senast: Inte_Ung
·
R
Foder & Strö Nu skulle jag behöva hjälp av någon som är haj på analyser. Har köpt hö med följande analys: Protein: 79 g/kg Smb pr:43 g/kg...
Svar
15
· Visningar
960
Senast: milly
·
D
Hästvård Jag har köpt en ny häst ifrån danmark och fick ett papper där det står att hästen inte får användas för livsmedelsbruk. medecinen hästen...
2
Svar
25
· Visningar
2 011
Senast: Choklad
·
H
Foder & Strö Vad kan en stor halm bal kosta? Ett paket spån? Kornkross ( 1 påse) vikt? Havre samma ( krafft ) Mineralerburk Betfor samma Hö...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Pimsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama