Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård mitt hbl sto fick en svullnad på nosryggen ganska högt upp vid 3-4 års åler det blev en bula på ena sidan först och jag todde honslagit...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: happy lady
·
F
Foder & Strö Låter ni hästen stå i grushage och fodrar den normalt? Har den mask på sig i gräshagen? Brukar ni ha mycket gräs i hagen? Jag börjar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 540
Senast: gittan
·
E
Foder & Strö Jag har glömt bort hur man räknar om en analys från g/kg TS till g/kg foder. Någon??
Svar
2
· Visningar
807
Senast: ecssory
·
L
Hästvård Har länge gått o undrat vad som är bäst... Att varmsko eller att kall sko vad e skilnaden för hovarna igentligen tar dom mer stryk vid...
Svar
6
· Visningar
1 645
S
Foder & Strö Hej! Nån här som ger sin häst Mustang? Mustang Orginal (pellterat) ger jag min häst och det verkar fungera bra för honom, men har inte...
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: kicki71
·
Hästvård Kan den stora sprickan i denna hov vara från en hovböld?? (hästen har lätt för att få hovbölder) Hästen blev lite lätt halt i sommras...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: Ämelie
·
Foder & Strö Jag är nyfiken på om ni ökar givan när termometern kryper nedåt och i så fall hyr mycket? Jag pratar alltså om "normalt" täckade och...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Enar
·
H
Hästvård * Va kostar ( cirka pris då ) skoning runt om med brodd? * skor fram bara !? // hästsko
2
Svar
21
· Visningar
1 858
Senast: mikkiZ
·
H
Hästvård En bekant tipsade mig för ett tag sedan om en medcin som gick att köpa på apoteket, vet inte om den var receptbelagd eller inte, som...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Saigon
·
Hästvård Hur funkar det att linementa en långhårig häst med arnika gel? Blir inte pälsen väldigt kladdig? Går det att borsta bort när det har...
2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: Tinen
·
Hästvård Min häst vaccinerades igår och jag undrar hur länge dom ska vila efter en vaccination? Jag undra oxå om det är vanligt att hästen får...
Svar
10
· Visningar
1 859
Senast: Sipuli
·
Hästvård Kan en veterinär skriva över tidigare vaccinationer i passet? Det handlar om samma vet. som utfört vaccinationerna av botulism och...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Magnum
·
Hästvård Min valack är så ruskigt grisig om snoppen nu, men hur tusan gör man rent den? Försöker hålla efter "när den är ute"... men man måste ju...
2
Svar
25
· Visningar
2 986
Senast: movgli
·
Hästvård Jag börjar bli trött på att höra Djurens rättförespråkares jämförelse med vildhästarna. Jag tror att så gott som alla sköter sina hästar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 984
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Har en helklippt häst och ej uppvärmt stall. Han har tjockt vintertäcke på sig inne och ute, men fryser ändå. Har ni några tips? Några...
Svar
18
· Visningar
1 264
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Har ett halvblods sto som har fått denna diagnos magsår men inte direkt nån orsak till att det vart magsår :mad: :mad: så nu försöker...
Svar
13
· Visningar
3 660
Senast: milly
·
Hästvård :crazy: :cry: Fick reda på det igår, har han inte hemma utan en kompis har honom. Han går nu på hostmedicin, hoppas det blir bättre...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö vad är det bra för? leder? kan man "bara ge det" eller måste man ha något speciellt skäl för att ge det? min kompis ger sin häst...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: elle12
·
M
Hästvård Jag äger en connemara ponny som idag har blivit hela 27 år! Jag har ägt honom sen han var 19 år, så alltså 8 år. Sen ett år tillbaks har...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Jag har en fullblodshäst som har en förmåga att falla ur väldigt lätt. Detta har givit mig mycket huvudbry och sömnlösa nätter de...
Svar
16
· Visningar
1 407
Senast: starcrossed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama