Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst har nyligen fått lymfangit, han är 3 ggr så tjock som han brukar ändå från kotan till svansen på ena bakbenet. Vad har ni för...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: sannaaah
·
D
Hästvård Har en häst som kliar på bakdelen (inte svansen) så det har blivit ett sår (nu ruvor). Ingen ohyra har vi hittat. Undrar om det kan vara...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: mirona
·
E
Hästvård Vilka skador och åkommor ska man kyla, vilka ska man värma? Jag är inte så bra på sådant, men jag har lärt mig att muskler som är...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Boj
·
E
Hästvård Till vad/när och hur ofta kan man använda Arnika Gel samt Blue Liniment?
Svar
14
· Visningar
2 939
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Är det någon som vet vad det är för "form" på Hippo Alfan? Är den i pelletsform som tex Hippo Breed? Mvh Tora
Svar
7
· Visningar
850
Senast: fragansia
·
E
Hästvård Jag har varit förskonad från allvarliga skador på hästarna i ca 4 år och nu händer det, en broddspark på bakbenet strax under patellan...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Patience_ox
·
Hästvård Mitt sto fick ett sår på framsidan av hasen för nån vecka sen. Inget djupt bara päls som är borta nästan. Hon ömmar ej, ej svullen/varm...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Elisha
·
L
Hästvård Min häst tappar man och svans. Har gjort det av och till under två år. Han har delvis fått tillbaka manen men sedan åter tappat man. Har...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: anni0301
·
F
Foder & Strö Är det någon klok hästmänniska som har erfarenhet av att ge äppelcidervinäger åt hästar?? Och då spec åt hästar med sommareksem. Har...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: fia n
·
M
Hästvård Jag har en klippt häst som nu börjar få skav av täcket och till och med av tyglarna. jag klippte henne i mitten av december. Vad kan...
Svar
6
· Visningar
794
Senast: mysis
·
E
Foder & Strö Hej! Jag vet inte om detta är rätt forum, men eftersom frågan kan vara foderrelaterat så... Min häst har börjat dricka massor med...
2
Svar
25
· Visningar
9 908
Senast: Eeiram
·
Hästvård Tappar häster sina tänder??:confused:
Svar
2
· Visningar
661
Senast: grafit
·
J
Foder & Strö Har last har pa buke att flera har testat rosehip & seaweed blandning mot daliga hovar. Lite sugen pa att testa det pa min hast men har...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: jenniejonsson
·
Foder & Strö Har nni några erfarenheter av hästar på Halm i boxen, blir de bukiga eller är det bara en skröna. Han rids ganska mkt och har ett...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: milly
·
Hästvård Ibland blir jag så arg. Varför, jo för att människor som har en särställning bland andra hästfolk, ex veterinärer uttalar sig om hur...
Svar
7
· Visningar
1 133
Hästvård hmm ok skulle ha lånat en unghäst i sommar men får nog säga nej iaf . för vad jag vet och hört borde jag ej släppa ut en 2 årig...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Lena_B
·
J
Hästvård Har funderingar kring min hästa tänder....har förökt titta ..och känna efter.Men vad ska man leta efter. Har ingen aning om vad som kan...
Svar
14
· Visningar
1 727
Senast: jjeg
·
M
Hästvård Hejsan! Mitt sto på fem år har små skorpor lite överallt på kroppen :confused: Man kan lätt pilla bort dem och då följer en liten...
2
Svar
24
· Visningar
3 021
Senast: jjeg
·
Foder & Strö Har suttit och räknat på foderstaten i hippocampus och får allt att stämma förrutom selenen men vet inte hur jag ska tolka resultatet...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: ch791022
·
Foder & Strö Jag sitter m 'hästens utfodring' o 'hästens näringsbehov' & undrar hur jag ska sätta en bra foderstat t min häst. Han e stor, tränas...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama