Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En unghäst som var i samma stall som jag hade mina hästar i innan fick operera bort lösa benbitar, han var då runt 3-4 år och väldigt...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Fippel
·
Hästvård Det fick min ponny idag. Ingen aning varför. Vet gav honom en spruta med cortison och sa att det skulle dämpa den allergiska reaktionen...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Puppan
·
A
Foder & Strö Hejsan! Hur mycket majsolja kan man ge en häst per dag? // Annelie
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Lina_
·
M
Hästvård Jag har en 3 årig angloarab som jag köpte som sällskapshäst/(promenadhäst då han är inriden) i oktober 05 med bockhov. Själv har jag...
Svar
4
· Visningar
3 154
R
Hästvård Broddar i hagen!!!!!!!!!!!1 Det är så isigt att jag måste ha broddar på i hagen. Kan jag ha de på dygnet runt? eller måste jag ta av o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 004
Senast: Pinge
·
Hästvård Jag vet inte alls vart denna tråd ska ligga, så jag la den här eftersom jag tyckte det lät som den närmaste kategorin:D Ja.. som sagt...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Sparf
·
D
Hästvård Har sett på bilder på utställningshästar (även andra) att dom är rakade i öronen. Tycker inte att detta är riktigt klokt - pälsen där...
Svar
12
· Visningar
2 591
Senast: barajag...
·
Hästvård Ballförskjutning.. Hur "behandlar" Man egentligen det? Skall hästen vara skodd? Eller inte skodd? Har hört båda delarna... Vilket är bäst?
Svar
2
· Visningar
2 037
Senast: Linduzz
·
Hästvård Orkar inte dra storyn så ni som inte hängt med innan får söka gamla trådar och läsa. Men Senaste besöket var 30/10, då var damen...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: mackan
·
Hästvård När jag t ex tar liniment på hästens ben så reagerar hon med att lyfta undan vänster fram när jag tar liniment där. Hon verkar oxå...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Gilette
·
F
Hästvård Min foderhäst dricker i normala mängder och kissar normalt, men huden är ändå väldigt oelastisk och går inte tillbaka snabbt vid...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: Falk
·
Hästvård ja o min kompis diskuterar lite o undrar va ni säger om detta .... ja tror att man ska vaccinera varje år men hon tror att man ska...
Svar
7
· Visningar
771
Senast: Marwinette
·
J
Hästvård Har någon lust att förklara för mig vad stålröta innebär? Jag vet att det är en hovsjukdom men kommer inte ihåg vad för slags...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: Uddatyp
·
M
Hästvård Funkar det för någon? Mina två är väldigt lättfödda och då vi vintertid inte alltid kan motionera dem tillräckligt blir de feta :(...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Saigon
·
P
Foder & Strö hej. har nu haft min häst i tre månader. han är en föredetta travare som jag rider ca 6 dagar i veckan. när jag fick honom var han...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: marti130
·
Q
Hästvård Hur fungerar det med försäkring av häst (eller djur över huvud taget)? Jag förstår verkligen ingenting av det... Kan ingen förklara...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: arabia
·
S
Foder & Strö Vad får era dressyrhästar för foder? Något speciellt som är extra bra för dressyrhästar i hård träning? Är det bra att ge linfrö...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: nordis
·
Q
Foder & Strö Hejsan! Jag har en liten undran, som jag undrar om det finns någon som har ett svar på! VARFÖR ger man en häst kli??? Är kli bra...
2
Svar
32
· Visningar
8 457
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Min häst fick betfor, korn, och havre förut.. Sen hade stallägaren nån skum människa som kunda "prata" med hästarna och testade på nått...
Svar
14
· Visningar
1 090
J
Foder & Strö Hej! Läste nån stanns att man kan ge hästen torr betfor. Stämmer verkligen det?! har aldrig varit med om någon som ger sin häst...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: Mount Never Rest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama