Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Nu har jag hört både det ena och det andra men vilket är bäst? Har en D-ponny tränas och tävlas på låg nivå. Tyvärr superhet vid all...
2
Svar
25
· Visningar
2 395
Senast: romancia
·
Hästvård Vart är det man skickar hudproverna man kan ta vid eksem? Hur fungerar det? Vad kostar det? Och vad är det man letar efter??
Svar
1
· Visningar
676
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Är det någon här som har behandlat sin häst med Fucidin-salva? Hur ser salvan-tuben ut? Funkade det bra? Vad behandlade ni med den mot?
2
Svar
22
· Visningar
9 690
Senast: Fiorano
·
T
Hästvård Hejsan! Min pålle har haft en knöl/bula på ryggen precis nedanför korset ungefär. Jag märkte en liten knöl på henne innan jag skulle...
Svar
1
· Visningar
1 249
Senast: Uddatyp
·
A
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen kronisk bronkit.. För ett par år sedan var han JÄTTEdålig! Bukandades och andades tungt bla Och hade...
Svar
7
· Visningar
1 446
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Hittade hästen i boxen på tre ben imorse. Höger bak svullen från has ner över kotan. Åkte in till kliniken, röntgade kotan men ingen...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: biffen
·
P
Hästvård Hej mine venner. Ja, jag vet att denne med ligger fel. Men ni är så rare alle här. Min lill Kotte fick en sådan hemsker koliker i dag...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: åke
·
Hästvård Har försökt att hitta någon bild på hur kindtandsraderna ska se ut framifrån. Min hästs tänder raspades på klinik i Maj-05. I Dec. bet...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: axel
·
Hästvård Ännu en av Alex vilda funderingar ;) Jag har full möjlighet att ha lösdrift, och hästarna har tillgång till ligghall när de är i...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Scata
·
Foder & Strö hej jag har sedan två veckor tillbaka gått över på nytt hö i förrgår fick min lilla fullblodsdam bulor på hals och mellan...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Helan
·
C
Hästvård ..hur tusan gör ni nu vintertid? Efter ridning är Girl ALLTID svettig, och även om jag lägger på fleecetäcke och hon får stå inne så tar...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 222
Senast: rocki
·
Hästvård Heba, gammeldamen i stallet, har jätteont i benet. Veterinären var här och gav smärtstillande nyss och sa att vi skulle åka och röntga...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Pappa och jag fick oss en funderare igår. På vårt första strömsholmsbesök bad vi att inte få finadyne till hästen då han slutar äta av...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: pinky
·
Hästvård Har sökt en massa, men inte hittat något svar. Min häst har förmodligen blodmask, har hittat blodmaskar i vattenkar i somras. De är...
2
Svar
21
· Visningar
3 406
Senast: Madick
·
B
Hästvård Vet de som bantar sin hästar genom att inte ge dem mat på ca 12 timmar. Det kan ju inte vara bra på något sätt?? Hur gör ni när ni...
2
Svar
23
· Visningar
3 223
Senast: AnnaVirrPanna
·
E
Foder & Strö Är det möjligtvis någon här på buke som köper hösilage från Getinge Prästgård i år? Någon som vet vad han har för analys på årets parti...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Seifur
·
Hästvård Hej min häst har varit lite "rinnig" i ena ögat ett tag:confused: Ena stunden tycker jag att det ser bra ut o i nästa tycker jag att...
Svar
5
· Visningar
925
E
Hästvård Ge din åsikt! jag har ett shettissto, 13 år, som har haft fång i flera repriser. Vi har inte lyckats klura ut vad det kan bero på...
Svar
13
· Visningar
1 559
Senast: cajsa
·
Foder & Strö Okej alla Bukefalister, hjälp mig! Har tänkt börja utfodra min häst med hösilage. Är det nödvändigt att vaccinera mot Botulism? Har...
2
Svar
34
· Visningar
3 432
Senast: Muppo
·
Foder & Strö Har fått analysvärdena på höet och det är skyhöga värden. TS 84% Värden per kg TS: MJ - 8,9 SMRP - 119 Kalcium 6,9 Fosfor 3,1...
Svar
16
· Visningar
1 127
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama