Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hej mine venner. Ja, jag vet att denne med ligger fel. Men ni är så rare alle här. Min lill Kotte fick en sådan hemsker koliker i dag...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: åke
·
Hästvård Har försökt att hitta någon bild på hur kindtandsraderna ska se ut framifrån. Min hästs tänder raspades på klinik i Maj-05. I Dec. bet...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: axel
·
Hästvård Ännu en av Alex vilda funderingar ;) Jag har full möjlighet att ha lösdrift, och hästarna har tillgång till ligghall när de är i...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Scata
·
Foder & Strö hej jag har sedan två veckor tillbaka gått över på nytt hö i förrgår fick min lilla fullblodsdam bulor på hals och mellan...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Helan
·
C
Hästvård ..hur tusan gör ni nu vintertid? Efter ridning är Girl ALLTID svettig, och även om jag lägger på fleecetäcke och hon får stå inne så tar...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 228
Senast: rocki
·
Hästvård Heba, gammeldamen i stallet, har jätteont i benet. Veterinären var här och gav smärtstillande nyss och sa att vi skulle åka och röntga...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Pappa och jag fick oss en funderare igår. På vårt första strömsholmsbesök bad vi att inte få finadyne till hästen då han slutar äta av...
Svar
6
· Visningar
2 154
Senast: pinky
·
Hästvård Har sökt en massa, men inte hittat något svar. Min häst har förmodligen blodmask, har hittat blodmaskar i vattenkar i somras. De är...
2
Svar
21
· Visningar
3 424
Senast: Madick
·
B
Hästvård Vet de som bantar sin hästar genom att inte ge dem mat på ca 12 timmar. Det kan ju inte vara bra på något sätt?? Hur gör ni när ni...
2
Svar
23
· Visningar
3 223
Senast: AnnaVirrPanna
·
E
Foder & Strö Är det möjligtvis någon här på buke som köper hösilage från Getinge Prästgård i år? Någon som vet vad han har för analys på årets parti...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Seifur
·
Hästvård Hej min häst har varit lite "rinnig" i ena ögat ett tag:confused: Ena stunden tycker jag att det ser bra ut o i nästa tycker jag att...
Svar
5
· Visningar
928
E
Hästvård Ge din åsikt! jag har ett shettissto, 13 år, som har haft fång i flera repriser. Vi har inte lyckats klura ut vad det kan bero på...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: cajsa
·
Foder & Strö Okej alla Bukefalister, hjälp mig! Har tänkt börja utfodra min häst med hösilage. Är det nödvändigt att vaccinera mot Botulism? Har...
2
Svar
34
· Visningar
3 436
Senast: Muppo
·
Foder & Strö Har fått analysvärdena på höet och det är skyhöga värden. TS 84% Värden per kg TS: MJ - 8,9 SMRP - 119 Kalcium 6,9 Fosfor 3,1...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: milly
·
F
Hästvård kan man skicka en häst till ett slakteri om den har regnskåller? jag tänkte på smittorisken, tar de emot hästen?
Svar
10
· Visningar
896
Senast: Fantasi
·
Hästvård Är det bara jag som är okunnig eller är det någon av er som hört talas om det? Och hur skulle det i såna fall fungera? *P_L, hoho :o *...
Svar
8
· Visningar
1 645
Senast: Anelly
·
Foder & Strö Nu är jag igång med mina udda frågor igen ;) Jag har lite planer på någon form av semilösdrift för hästarna (en natt inne - en natt...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: fragansia
·
Z
Hästvård Hejsan! Vet ju att vissa islänningar har sommareksem så tänkte kanske någon har några tips om vad man kan göra. Sommartid kliar hon...
Svar
15
· Visningar
1 768
Senast: Poplan
·
Hästvård Hej! Min veterinär har rekomenderat mig att använda Etotal till min häst som troligen har fått pälsätare. Hon kunde inte säga säkert...
Svar
4
· Visningar
3 669
Hästvård Läste just på aftonbladet om en kvinna som skulle ta in en häst från hagen och halkade och blev trampad av hästen. Tyvärr dog kvinnan av...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 819
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar