Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Asså...heter det svettfux eller guldfux? Eller något annat oxå för den delen:angel: ..sitter och stör mig på detta! haha:rofl:
2
Svar
20
· Visningar
7 016
Senast: Mount Never Rest
·
T
Foder & Strö Hejsan jag har ett halvblod på 16 år och jag undrar om någon har nått tips om ett bra seniorfoder (utan havre helst..;) ) Hon rids...
Svar
15
· Visningar
2 185
Senast: Gazzan
·
J
Hästvård hej! har en fråga angående kastrering av shettishingst. När är dom "klara" för att kastreras? Vore tacksam för svar :rofl:
Svar
10
· Visningar
898
Senast: janina_george
·
Hästvård Det finns ju en uppsjö av olika preparat man kan ge för att smörja lederna och hålla musklerna i trim. Nu vill jag veta era åsikter och...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: tott
·
F
Hästvård Jag har försökt hitta bilder på hur det kan se ut då hästen har regnskållor men utan resultat, kan inte ni som har det eller liknande ta...
Svar
8
· Visningar
8 736
Senast: Anelly
·
Hästvård Har precis köpt en häst som kom för ca en vecka sen. När han kom var han jätte smal. Stor bukig (sväld) mage, revben som stack ut och...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Madick
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet märkte jag att vissa inte släppte ut sina hästar pga att det var 25 minus ute. Jag klädde på min klippta...
2
Svar
38
· Visningar
2 704
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Funkar det att ge bara luzernpellets ett mål eller måste man alltid ge "stråfoder" samtidigt för magens skull?
Svar
5
· Visningar
1 807
Senast: Snowless
·
H
Hästvård Vanligt koksalt. Ska nämligen koka i ordning saltlösning (9 g salt/l vatten) för att spola Zeus sår ikväll! Så; är det någon som vet...
Svar
7
· Visningar
3 560
Senast: *mathilda*
·
Z
Foder & Strö Använder ett litet part andraskörd som inte är analyserat. Skördat på Hisingen mitten av augusti, förstaskörden skörades vid...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Behöver er hjälp så fort som ni kan.. Min olycka till ponny tillfrisknade ju mirakulöst nog med PG beslag. Han har nu vart helt...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Matiz
·
F
Foder & Strö Fick hjälp med årets foderstat när vi bytte foder, till Dynavena Active ' 100. Gick in på hemsidan idag och räknade lite själv för...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 575
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård nu är det så att jag (som det ser ut nu) har efter många om och men börjat leta efter min första häst :banana: Jag är överlycklig! Jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: AnnaKarinA
·
P
Hästvård Nu är jag snart inne på 3:e behandlingen av min pärla. 1:a ggr fick hon cortison i lederna på klinik, 2:a ggr Hyonate (tuppkam)i blodet...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Penea
·
R
Foder & Strö Någon som känner till nåt bra rent selentillskott att ge(med vettigt pris)?
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Sock
·
Hästvård Idag körde vi ner vårt islandssto till Hbg eftersom hennes fång inte blivit bättre med medicin hemma. Det gick så underbart smidigt och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 118
Senast: mimus
·
M
Foder & Strö Är det någon som vill ge mig en snabblektion i foderstats räkning:angel: Jag SKA köpa boken som alla talar om, men det är inte så lätt...
2
Svar
33
· Visningar
2 075
Senast: cerrox
·
Hästvård Ngn som vet vilken veterinär som försäkringsbolaget Sveland använder om dom skickar vidare papper & dyl? (som väntat snart 2 månader på...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Arabis
·
Foder & Strö Hej! Jag har nu två val, antingen flytta min häst, eller fodra henne med mögligt hö.. Hur känns den?!? Har henne inackorderad på ett...
2
Svar
37
· Visningar
5 215
Hästvård Tänkte bara att jag skulle varna alla bukefalister att det just nu går kvarka i västra och nordvästra Skåne. Fall har påträffats och...
2
Svar
27
· Visningar
4 331
Senast: foldar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar