Rätt eller fel att avliva?

Sv: Rätt eller fel att avliva?

Min första tanke när jag läste om olyckorna av samma häst var: Skjut den!!
Att en olycka händer en gång som med den manligasambon är någonlunda accepterat, men två gånger i rad är oacceptebelt & absolut inte med dödlig utgång.

Jag skulle inte vilja äga en häst som orsakat någon annan människas död. Hade varit livrädd för det & orolig om det skulle upprepas precis som en annan bukefalist sade.

En häst som trampar på en människa är inte 100% frisk. Jag har halkat under & brevid mina & andras hästar jag hanterat av misstag & dom har tvärstannat eller nästintill slagit knut på sig själva för att inte trampa på mig med flit.

Mitt gamla sto fastnade jag med foten i stigbyglen vid uppsittning då sadeln oväntat snurrade trots jag nyligen spänt sadelgjord, hon stod blickstilla hela tiden, kompisen kunde sitta av sin häst för att hjälpa mig loss. Jag låg klockrent hjälplös under hennes mage med foten i stigbyglen halvt hängandes. Jag är tacksam än idag att hon stod stilla. I vanliga fall var hon rädd för häftiga rörelser & höjda röster. Men hon vände bara på huvudet för att se efter varför jag låg där.
Efter det använder jag pall eller en stol.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka