Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag när jag kom till stallet märkte jag att vissa inte släppte ut sina hästar pga att det var 25 minus ute. Jag klädde på min klippta...
2
Svar
38
· Visningar
2 706
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Funkar det att ge bara luzernpellets ett mål eller måste man alltid ge "stråfoder" samtidigt för magens skull?
Svar
5
· Visningar
1 807
Senast: Snowless
·
H
Hästvård Vanligt koksalt. Ska nämligen koka i ordning saltlösning (9 g salt/l vatten) för att spola Zeus sår ikväll! Så; är det någon som vet...
Svar
7
· Visningar
3 564
Senast: *mathilda*
·
Z
Foder & Strö Använder ett litet part andraskörd som inte är analyserat. Skördat på Hisingen mitten av augusti, förstaskörden skörades vid...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Behöver er hjälp så fort som ni kan.. Min olycka till ponny tillfrisknade ju mirakulöst nog med PG beslag. Han har nu vart helt...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Matiz
·
F
Foder & Strö Fick hjälp med årets foderstat när vi bytte foder, till Dynavena Active ' 100. Gick in på hemsidan idag och räknade lite själv för...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 575
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård nu är det så att jag (som det ser ut nu) har efter många om och men börjat leta efter min första häst :banana: Jag är överlycklig! Jag...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: AnnaKarinA
·
P
Hästvård Nu är jag snart inne på 3:e behandlingen av min pärla. 1:a ggr fick hon cortison i lederna på klinik, 2:a ggr Hyonate (tuppkam)i blodet...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Penea
·
R
Foder & Strö Någon som känner till nåt bra rent selentillskott att ge(med vettigt pris)?
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Sock
·
Hästvård Idag körde vi ner vårt islandssto till Hbg eftersom hennes fång inte blivit bättre med medicin hemma. Det gick så underbart smidigt och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 123
Senast: mimus
·
M
Foder & Strö Är det någon som vill ge mig en snabblektion i foderstats räkning:angel: Jag SKA köpa boken som alla talar om, men det är inte så lätt...
2
Svar
33
· Visningar
2 075
Senast: cerrox
·
Hästvård Ngn som vet vilken veterinär som försäkringsbolaget Sveland använder om dom skickar vidare papper & dyl? (som väntat snart 2 månader på...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Arabis
·
Foder & Strö Hej! Jag har nu två val, antingen flytta min häst, eller fodra henne med mögligt hö.. Hur känns den?!? Har henne inackorderad på ett...
2
Svar
37
· Visningar
5 218
Hästvård Tänkte bara att jag skulle varna alla bukefalister att det just nu går kvarka i västra och nordvästra Skåne. Fall har påträffats och...
2
Svar
27
· Visningar
4 337
Senast: foldar
·
Hästvård Min häst har fått en spark på ena bakbenet. Utsidan, mitt på. Förmodligen kommer hon att få ett litet överben, men finns det nått sätt...
Svar
9
· Visningar
2 299
Senast: ida.kar
·
Hästvård Nu är det så att jag har en 19 årig varmblods hingst:banana: Jag har skrivit om honom här förut pga vanvård:cry: Nu är det så att...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: cerrox
·
Z
Hästvård Jag har upptäckt det på min shettis! Det började på halsen/nacken på sidan, sen stannade det upp ett tag (alltså det spred sig inte så...
Svar
15
· Visningar
6 178
Senast: doris
·
Hästvård Kommer en ny häst till stallet snart. Vi har sagt att nya hästar ska avmaskas med Ivomec tre dagar innan ankomst oavsett...
2
Svar
26
· Visningar
5 600
Hästvård vad finns det för olika alternativ till järnskor? olika gummiskor? hovboots...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Tinni
·
P
Foder & Strö Mitt varmblod har gått upp i vikt!!:crazy: Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka