Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När hästen har skav av sadelgjorden är enda sättet att rida barbacka tills det läkt då??? Hur lång tid tar det innan det läker...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Gilette
·
M
Hästvård Hej alla trogna hästvänner! Jag har ett problem! Min hästs vackra tjocka svans har plötsligt börjat tappas. Drar man fingrarna genom...
Svar
6
· Visningar
1 403
Senast: Midnightwalker
·
M
Foder & Strö Hejsan alla trogna hästvänner! :bow: Har sett under ett program att en häst (naturligtvis) svettas ut väldigt mycket salt under...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Midnightwalker
·
E
Foder & Strö Småbal av hösilage, 35 kg, hur länge håller sig en öppnad bal utan att bli dålig? Ganska torrt silage.
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vill bara kolla min teori och se om den verkar trolig: Våra hästar har visserligen vatten i hagen, men eftersom det bara är vanliga...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Malin_84W
·
A
Foder & Strö Jag har alltid gett mina hästar som fallit ur eller blivit tunna av olika själ sojamjöl, men nu var det slut i butiken:eek: Jag fick i...
Svar
10
· Visningar
2 744
Senast: marti130
·
Foder & Strö Köpte en säck sojamjöl igår, jag har räknat ut nya foderstater åt kusarna, och jag har använt riktvärdet 380smrp/kg foder. Jag vet att...
Svar
9
· Visningar
1 649
Senast: Noteca
·
P
Hästvård Såg idag att min valack har tjocka gula krustor på snorren. Riktig äckligt,tog bort några och då blev det lixom en liten grop :( Är...
Svar
17
· Visningar
4 569
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Jag har en ponny som jag efter mången och lång fundering har börjat ge hösilage. Dels för att hon då kan gå i "storhästhage", dvs den är...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Elemmírë
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som är i igångsättning nu... ger henne ½dl vitlök, en liten näve mineraler, betfor och lite Krafft Grund. Ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Contessa
·
J
Hästvård I mellandagarna plockade jag tre fästingar på mitt ena sto. Det var nymfer (alltså inte fullstorlek). Stallkompisen däremot hade plockat...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: cerrox
·
F
Hästvård ...Har lite frågor ang. utdömning... (Obs, uppfatta mig inte fel, det är inte jag som vill döma ut min häst) Om man har en häst...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Weltini
·
A
Foder & Strö Det är så att E- vitamin innehåller Selen väl? Hur pass farligt kan de vara om hästen får för mycket av de? Jag tänkte att jag...
Svar
13
· Visningar
1 308
Senast: Jessica
·
N
Hästvård I dag när jag var ute och red så hostade min pålle vid varje galopp. Ingenting annars. Läste i stallboken att vår medryttare hade haft...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Stopek
·
P
Hästvård Nu när det börjar bli vått och lerigt ute i hagarna då är det väl viktigt att rengöra hovarna varje dag? Kan det inte börja ruttna mm...
Svar
12
· Visningar
5 143
·
L
Hästvård var nog trött när han skodde pållen idag för han glömde sätta på ena snösulan så nu har han bara en , på h.f och ej på v.f. Tänkte bara...
Svar
12
· Visningar
997
·
Foder & Strö Jag fick min höanalys idag och räknade lite på den foderstat hästen har just nu, innan analysen. Hennes behov är täckta men hon har ett...
2
Svar
35
· Visningar
1 988
Senast: ang
·
Hästvård Har tyckt dessa trådar varit mkt intressanta. Hittar dem dock inte längre så valde att göra en ny istället för att fylla på.. Skulle...
2
Svar
35
· Visningar
3 307
Senast: evis
·
Foder & Strö Fråga 1) OM det är för tunnt med plast runt balarna, VAD exakt riskerar man då? Något annat än att det går hål i dem så de förstörs...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: ameo
·
F
Hästvård vet inte riktigt vart detta ämne hör hemma.. det är så här, jag har tittat på en häst i dag, ett ganska grovt kallblod på 152cm i mkh...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama