Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hejsan! det är så att jag ska redovisa för et gäng (ca) 13-åringar på ridskolan om olika hältor.. vilka är dom viktigaste hältorna att...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Fille
·
Hästvård Min häst kliar sig i svansroten varje dag nör jag kommer ut i stallet så ser den övre delen av svansen ut som en trasslig skurborste...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Bubben91
·
N
Foder & Strö Om man ska köpa en ny häst, ska man ge den lika mycket och samma foder som den fick innan? Eller hur tar man annars reda på det? Hur får...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nicolina_
·
M
Hästvård När jag tog in mitt russto i stallet idag för att borsta henne, så märkte jag att hon hade någon slags ruva precis bakom ganschen. När...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: manina
·
Foder & Strö Tänkte bara kolla vad ni tycker att en islänning i vila respektive en islänning i hyfsat hård träning (rids fem dagar i veckan) bör få...
Svar
6
· Visningar
2 114
Senast: Freyja_bus
·
T
Foder & Strö Nu har jag nog snurrat till det... :o Hur räknar jag om TS till KG? De nya analysvärdena på hösilaget fick jag bara i TS, och blir...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: Tuva-Li
·
A
Hästvård Ni som börjar förbereda er för eksemsäsongen, vad gör ni och varför? Intresserad av allt som ni tror på och som har funkat förr om...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: aana
·
P
Hästvård min påller råkar alltid ut för de mesta tycker jag. nu har min häst fått nässelfeber har haft de i 2 dagar och de kommer bara mer och...
2
Svar
20
· Visningar
1 493
Senast: Pamme_Jaspin
·
B
Hästvård har en welch kille som är fux,han har en stor och vacker bläs:love: ..med mkt vit och lite rosa längst ner..snart kommer ju solen och...
Svar
13
· Visningar
1 301
Foder & Strö Jag har ett sto, 8 år (fyller 9 i juni), 164 cm i mkh, i hennes stam finns: oldenburger, hollsteiner, hannover, angloarab och fullblod...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: marti130
·
E
Hästvård Kan man ha en Triangelmärkt häst försäkrad? :confused:
Svar
9
· Visningar
905
Senast: foldar
·
Foder & Strö Någon som vill hjälpa mig räkna ut en foderstat till min häst? Arabvalack, 10 år, maxad d-ponny, ca 400 kg, arbetas och tränas...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö Hur räknar man ut hur mkt smrp en häst behöver? vikten och arbetet? men hur mkt är de för tex 500 kg? eller per 100 kg de är väl...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: milly
·
E
Hästvård Hej!! Satt och funderade på detta med hästens "grop" efter manken och före ryggen..Eftre bogbladet, så blir det en grop innan...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 239
Senast: Express_Pearl
·
Foder & Strö en av mina grannar har ställt sitt dräktiga sto vind för våg i en lösdriftshage tillsammans med någa andra hästar. hästarna får enbart...
Svar
14
· Visningar
2 038
Senast: Trissa
·
D
Hästvård Hästen har fått gallor i båda kotsenskidorna fram, vad kan det tyda på? överansträngning? Inget foderbyte eller annat har hänt...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Lejonelle
·
C
Hästvård Hej! Min häst har genomgått en titthålsoperation i kotleden pga en hälta som inte ville ge med sig. Syntes absolut inga förändringar på...
Svar
1
· Visningar
1 579
Senast: godaråd
·
Foder & Strö Jag har ett 6,5 månaders gammalt föl. Hon går fortfarande med sin mamma och tanken är att de skall gå ihop till ca slutet av maj (om det...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Tora
·
S
Foder & Strö Jag har två hästar som måste bantas men har för bra hösilage. Tanken var att låta hästarna äta halm med hösilaget men dom äter bara...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Seifur
·
Hästvård Nu har hästen varit sjuk i tre veckor, han hostar o snorar. Först blev han sjuk o jag lät honom vila tre dagar, sen började vi skritta o...
Svar
8
· Visningar
2 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka