Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått en spark på ena bakbenet. Utsidan, mitt på. Förmodligen kommer hon att få ett litet överben, men finns det nått sätt...
Svar
9
· Visningar
2 297
Senast: ida.kar
·
Hästvård Nu är det så att jag har en 19 årig varmblods hingst:banana: Jag har skrivit om honom här förut pga vanvård:cry: Nu är det så att...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: cerrox
·
Z
Hästvård Jag har upptäckt det på min shettis! Det började på halsen/nacken på sidan, sen stannade det upp ett tag (alltså det spred sig inte så...
Svar
15
· Visningar
6 169
Senast: doris
·
Hästvård Kommer en ny häst till stallet snart. Vi har sagt att nya hästar ska avmaskas med Ivomec tre dagar innan ankomst oavsett...
2
Svar
26
· Visningar
5 594
Hästvård vad finns det för olika alternativ till järnskor? olika gummiskor? hovboots...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Tinni
·
P
Foder & Strö Mitt varmblod har gått upp i vikt!!:crazy: Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: pinky
·
Q
Hästvård ja min häst har jätte problem med sina hovar de bara spricker så fort de växer. Känns som vi har försökt med allt och är nu rådlösa...
2
Svar
23
· Visningar
6 564
Senast: allroundhästarna
·
K
Hästvård Hoppas ni kan hjälpa mig, aldrig haften häst som svullnat i skenan förut.:crazy: När jag skulle borsta hästen efter att han stått i...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: korsningsponny
·
  • Låst
Hästvård Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet.del 3 Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är...
35 36 37
Svar
731
· Visningar
57 511
Senast: Tez1
·
C
Foder & Strö Kollade på ett silage häromdagen som enligt analysen hade en ts-halt på 77 %, vilket jag inte trodde kunde stämma eftersom jag hade ett...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Iccic
·
Hästvård min isis har alltid varit tidig med att fälla, redan i feb då det är snö. men nu i år när hon är dräktig så fäller hon redan nu... det...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: ang
·
C
Hästvård hörde om en sak som min kompis häst hade drabbats av, knutor I ögat!! låter inte allt för trevligt. men tydligen så hade veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 067
·
J
Hästvård Det är minus 8 grader ute så tvätta med vatten verkar inte vara aktuellt. (nästan lika kallt i stallet) Hästen är ett vitt sto och är...
Svar
8
· Visningar
5 411
·
Hästvård Jag befarar att min islänning som hade fång i juli har fått fång igen :( ! Har hoppats att hon bara varit ömfotad pga hårt och knöligt i...
2
Svar
27
· Visningar
2 596
Senast: Gullan86
·
L
Hästvård Vad beror gallor som ökar/kommer tillbaka vid ridning/rörelse (nu pratar vi om skritt i någon timme eller annan lättare motion) på? Som...
Svar
8
· Visningar
3 485
Senast: Dirk
·
P
Foder & Strö Mitt varmblod har gått upp i vikt!! Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en ponny än...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Malin_84W
·
Foder & Strö Tror ni att det kan vara möjligt att jag kan höja min hästs foder med minst 1kg hö per utfodringstillfälle (=3kg). Hon får i nuläget...
2
Svar
30
· Visningar
2 100
Senast: Enar
·
Hästvård Hej hej, Nu har Kenny stått på Skara Kliniken sedan i Fredags och de har ännu inte hittat hans problem, så fort maten är slut/eller...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Juvelflickan
·
S
Foder & Strö Min lilla ponny är en stolt herre på ca 1.20cm Shettis/welshcob på ca 250kg. Han rids ca 4grr i veckan. Hur mycket hö kan man ge...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag är ny här på forumet, o vet inte riktigt hur man ska posta alla inlägg, men jag hoppas att detta hamnade i rätt forum. Finns det...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama