Fånghäst och ev. bakslag

Sv: Fånghäst och ev. bakslag

Det finns inget gräs i min hage heller, då han aldrig går på fullt bete. Han äter hö året om. Tydligen fanns det tillräckligt med strån att pilla i sig för att utlösa anfallet ändå. Det är alltså inte frågan om någon gräshage utan kortbetad skogs-, ler, och sten hage :smirk:

Man kan tejpa på olika stötdämpande material med silvertejp. Är hästen skodd så spikar men väl på stötdämpande sulor antar jag.

Fång är en svår och komplicerad sjukdom. :confused: :devil:

Jag trodde verkligen att jag gjort allt för att undvika fång igen. :confused: :confused:

Anki

Har du, eller någon annan, förslag på vad man skulle kunna tejpa på under hovarna med silvertejp? Vad för slags material är bra att använda? Skulle tänka mig något sorts hårt gummi.

Styrofoam, blå markskiva 5 cm, efter 1 dygn har den tryckt ihop o då lägger man på en till ,jag återkommer med en länk.
PL

Du skrev att du ger äpplen då och då. Det kan vara en bidragande orsak. Min Islandshäst fick fång i sommras, även han åkte på ett bakslag när barnen var snälla och gav honom två äpplen. Så han verkar otroligt kännslig för äpplen.

Liknande trådar

Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 713
Foder & Strö Jag har en häst som hade ett fånganfall i juli 2011. Behandlad av veterinär. Återhämtning och konvalecent tiden gick bra. Nu i sommar...
Svar
8
· Visningar
2 891
Senast: axel
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·
Hästvård Veterinären ringde nu med lite svar på blodproverna som togs i lördags. Ska försöka beskriva vad som hände; Lördag morgon Hade...
2
Svar
35
· Visningar
9 396
Senast: Doccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar