Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård kan man skicka en häst till ett slakteri om den har regnskåller? jag tänkte på smittorisken, tar de emot hästen?
Svar
10
· Visningar
895
Senast: Fantasi
·
Hästvård Är det bara jag som är okunnig eller är det någon av er som hört talas om det? Och hur skulle det i såna fall fungera? *P_L, hoho :o *...
Svar
8
· Visningar
1 644
Senast: Anelly
·
Foder & Strö Nu är jag igång med mina udda frågor igen ;) Jag har lite planer på någon form av semilösdrift för hästarna (en natt inne - en natt...
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: fragansia
·
Z
Hästvård Hejsan! Vet ju att vissa islänningar har sommareksem så tänkte kanske någon har några tips om vad man kan göra. Sommartid kliar hon...
Svar
15
· Visningar
1 768
Senast: Poplan
·
Hästvård Hej! Min veterinär har rekomenderat mig att använda Etotal till min häst som troligen har fått pälsätare. Hon kunde inte säga säkert...
Svar
4
· Visningar
3 669
Hästvård Läste just på aftonbladet om en kvinna som skulle ta in en häst från hagen och halkade och blev trampad av hästen. Tyvärr dog kvinnan av...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 816
Senast: Spirit
·
R
Hästvård Alltså. Tagit tempen nu två dagar i rad på min häst igår var det 37,2 och idag 36,6. Det tycker jag verkar lågt för att vara häst...
Svar
16
· Visningar
962
Senast: Tinen
·
M
Foder & Strö Jag har ett halvblodsto som har lite speciella matvanor..Hon äter bara sitt hö om hon får ha hinken med vatten i närheten av sitt...
2
Svar
31
· Visningar
2 658
Senast: BonRaiz
·
P
Foder & Strö Hej! Har ett problem :confused: med mitt svenskahalvblod hon har tendens att vara väldigt lättfödd. Hon är ganska rund nu men...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Min häst är halt och jag undrar hur ni brukar göra då era hästar är halta?! Jag har tanke på att göra sjukhage men vet ej om det är...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: My Beauty
·
R
Hästvård Finns det något som heter A2 virus ? Eller något liknande .. Om, så vore .. skulle ag vilja veta SÅ MYCKET som möjligt om det .. Tack :)
Svar
1
· Visningar
735
Senast: ang
·
Foder & Strö Ni med islandshästar, vad har ni för foderstater på dom? Hur mycket jobbas dom? Min medryttarhäst har lite dålig vilja, han går...
2
Svar
32
· Visningar
5 842
Senast: Boj
·
Q
Hästvård Vad bör man tänka på innan man släpper ut föl eller unghästar på lösdrift? Klarar sig t.ex. även föl utan täcke vid väldigt kyligt...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: elle12
·
Hästvård Igår såg jag något väldigt mystiskt på en kompis häst. När den tuggar blir det två linjer på ganaschen, och det är inte små heller! har...
Svar
4
· Visningar
1 050
Hästvård Hej! Det misstänks att en shettis i stallet har löss. Den kliar sig o har kala fläckar på halsen. Hur lätt smittar löss på häst? Som...
Svar
16
· Visningar
3 752
Senast: Fjunet
·
Hästvård Jag är så rädd!:crazy: Hästarna blev skodda för två dagar sen och vid utsläpp dagen efter var gammelpållan rejält framöm (bara skor...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Konstig rubrik va? ;) Men alltså, vi har tre hästar på lösdrift och fri tillgång, två islänningar och en kallblodstravare. Vi har...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Druvan
·
Hästvård Om man avmaskat nu, vilket jag förstått att man inte ska göra men inte kände till, när är risken för kolik pga maskuppvaknade som...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Madick
·
M
Hästvård Halloj! Kring julhelgen var min pålle litet knackig. Han ville inte äta höt ordentligt men kraftfodret och lusernen gick bra. Han hade...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: Vimsan
·
L
Foder & Strö Jag har funderat på att ge salt till min häst då den inte rör sin saltsten.. Men hur mycket ska man ge, och vad för salt ska man ge...
Svar
16
· Visningar
1 451
Senast: Muppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama