avlivning?

Sv: avlivning?

vi avlivade våran gamla häst när hon var på sommarbete, det var en föredetta Vet som gav henne en spruta o sedan sköt henne(så att hon skulle dö med en gång, hästen var naturligtvis "borta" när han sköt) Detta kostade oss ingenting, men de är väl pga att vi kände honom. Tyckte detta var det bästa sättet.

Sv: avlivning?

Men då är det väl bara att slänga över lite spån så att det inte syns, om man nu reagerar över färgen. Du kan ju också prata med de som är ansvariga att de använder spån vid avblodningen samt täcker över med spån när hästen är hämtad för att minska risken att det kommer upp igen.

/Frida

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 497
Senast: Nevermind
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 744
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 255
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka