Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som någon gång skickat in hösilage(eller annat foder) för kontroll av bakterier osv, om fodret är ok vill säga? Om...
Svar
2
· Visningar
787
Foder & Strö Hjälp! Min lilla hingst som nyss är fylld tre år har skurit sig och fått senskada (=omkring 4 månader i box) på lösdriften där han...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Prillan
·
E
Hästvård hejsan! jag har hittat en häst jag ärev intresserad av att köpa. ägen säger dock att den är opereradför patelllahakning, vid 2 års...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: elle12
·
P
Hästvård Hejsan.. Jag undrar hur mkt det kostar att ha en lättfödd häst i månaden?? Typ foder, skoning och sånt.... men inte stallhyra.. Är...
2
Svar
33
· Visningar
1 867
Senast: Trickelina
·
E
Hästvård min häst har något fel i svansroten.. hon håller på tappa en massa skinn och hon blir alldelens kal under, skinner tar med sig svansen...
Svar
1
· Visningar
1 766
Senast: dee79
·
B
Hästvård Jag har en fråga ang Kalcium... Vet ni hur ev överskott kan ge för "biverkningar".. förutom på skelettet???
Svar
2
· Visningar
2 811
Senast: BonRaiz
·
Hästvård Vi ska på vår första utställning i februari. Nu har vi ett russ en sådan där klassiker brun som klivit ner i mjölpåsen o blivit vit om...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: bsmx
·
S
Hästvård Ska finnas en ny sko (nu vet jag inte om den är jätteny eller om jag bara är sent ute...) som är till för hästar med mycket övertramp...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Rimfaxe
·
B
Hästvård Hur pass viktigt är egentligen en saltsten om hästen utfodras med enbart hö och havre? är det vilktigt eller mår hästen bra ändå...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Hej! Igår vad jag med en kompis till hennes stall och hon till mitt. När hon såg hur mycket morötter jag gav sa hon; Du vet väl att...
Svar
10
· Visningar
10 968
Senast: marti130
·
D
Hästvård Ska avliva min häst:cry: Men så vill inte stallägaren att jag gör det hemma vid stallet. Ska åka till klinik och göra det och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 135
Senast: Fridamatilda
·
M
Hästvård Behöver SNABB hjälp!!! Vi har fått löss i stallet och ska sanera nu i helgen. Skulle ni ha klippt hästarna och schamponerat in dem om...
Svar
18
· Visningar
4 141
Senast: HannaZ
·
W
Hästvård Hej! Vårt lilla russ är lös i magen. Hon kom till oss i oktober förra året. Hon går på lösdrift, har fri tillgång till hö och...
Svar
3
· Visningar
678
Hästvård Pålle har lyckats trampa sig med brodd precis vid kronranden på ena bakhoven. Det är ett ytligt sår som går lite snett ned från nedre...
Svar
2
· Visningar
946
C
Hästvård Har haft min häst i snart 2 månader och har märkt att hon tappar bakbenet /en... känns som att hon viker sig lite...jättesvårt att...
2
Svar
29
· Visningar
11 047
Senast: musen21
·
Foder & Strö Vet ni något foder med så lite kolhydrater som möjligt ? Mvh Ida
Svar
3
· Visningar
906
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård en häst med inkapsladbenbet hur stor risk är det att dom får ont av det och vad är egentligen en inkapslad benbit?? "vanliga" lösa...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Glorfindel
·
Foder & Strö Jag har en del egna funderingar om detta men vill höra vad ni tycker. Vi har 6 hästar i stallet. 2 är mina( Ponny A och Häst A), 2...
2
Svar
25
· Visningar
3 449
Senast: marti130
·
T
Foder & Strö Hur många har gjort vattenkopps-testet? (Vatten är väl foder :angel: annars får mys-moderatorn flytta tråden) Jag gjorde...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 777
Senast: Muppo
·
L
Foder & Strö Jag har precis skaffat mig ett användarnamn och har alltså aldrig gjort detta förut så jag hoppas att ni alla har överseende med detta...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka