broddar - skaderisken, i hagen sammanslagen tråd

Sv: Broddar i hagen!!!!!!!!!!!1

jag skulle inte ta ut dom från hagen om jag hade 4 broddar per hov eller mer (jag har 6 ) då är hoven i samma ställning som vanligt ändå.. Men det blir fel benställning om dom bara har brodd i trakten och det är hårt underlag. men jag är inte sån expert på det här. fråga hovslagaren vettja.

Sv: broddar - skaderisken, i hagen sammanslagen tråd

Pinge skrev:
En svensk film om just detta som jag såg för ett par år sedan visade (seriös studie på ultuna tror jag) att antalet broddar inte påverkade nämnvärt. Däremot fick man fram mycket olikheter på olika underlag. Man testade traktbrodd, 4-brodd, slätskott och barfota.
Jag citerar mig själv lite här.. ang. att det blir "fel" benställning med enbart traktbroddar alltså..

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
999
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
697
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 965
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025