broddar - skaderisken, i hagen sammanslagen tråd

Sv: Broddar i hagen!!!!!!!!!!!1

jag skulle inte ta ut dom från hagen om jag hade 4 broddar per hov eller mer (jag har 6 ) då är hoven i samma ställning som vanligt ändå.. Men det blir fel benställning om dom bara har brodd i trakten och det är hårt underlag. men jag är inte sån expert på det här. fråga hovslagaren vettja.

Sv: broddar - skaderisken, i hagen sammanslagen tråd

Pinge skrev:
En svensk film om just detta som jag såg för ett par år sedan visade (seriös studie på ultuna tror jag) att antalet broddar inte påverkade nämnvärt. Däremot fick man fram mycket olikheter på olika underlag. Man testade traktbrodd, 4-brodd, slätskott och barfota.
Jag citerar mig själv lite här.. ang. att det blir "fel" benställning med enbart traktbroddar alltså..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 838
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 816
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 978
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar