Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag sitter m 'hästens utfodring' o 'hästens näringsbehov' & undrar hur jag ska sätta en bra foderstat t min häst. Han e stor, tränas...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: milly
·
Hästvård Har ni någon dunderkur till en förkyld unghäst. Vet har konstaterat att han bara är förkyld, men tycker nu att det hållt på länge. Har...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: _Mimmii_
·
Foder & Strö Det är alltid en disskution på vårat stall om hur man ska göra med kraft grov. Vad tycker ni, behövs det blötlägggas? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Juliamaard
·
Y
Foder & Strö Hämtade ju hem min nya häst igår, och hade innan dess fått hjälp här på buke (tack så jättemycket! :) ) att räkna ut en vettig...
Svar
18
· Visningar
1 972
Senast: Juliamaard
·
F
Hästvård Var och hämtade en ny häst idag som skall vara här på prov, problemet är att denna häst har stått på sin gård i skyddad miljö i åtta år...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Fantasi
·
Hästvård Min häst tar ett pyttelitet kortare steg med vänster bakben i traven, hon ömmar inte, ej svullen/varm eller liknande. Det har hållt på...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Elisha
·
P
Foder & Strö Vad ger ni era islandshästar för Kraftfoder, och hur mycket hö får dom per dag? Jag ger min häst Krafft Ponny. Jag kan inte ge honom...
Svar
14
· Visningar
9 927
·
S
Hästvård hej jag undrar när hästen har hovböld vill hästen stå/gå på benet då?? och jag undrar hur märker man elle ser om den har...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: jassen
·
Hästvård Jag tror starkt på att hästar mår som allra bäst i en lösdrift så därför har jag flyttat honom till en lösdrift. Häromdagen...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 098
Senast: Shiny
·
T
Hästvård En häst som är dålig på att lyfta benen,snavar och snubblar till då och då. Det är mest vid skogridning men lite även i ridhus/paddock...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Tofflan
·
M
Foder & Strö Är det nån som har erfarenhet av loppfrön funkar det som det står att det ska göra!!! vad kostar det!!
Svar
4
· Visningar
862
Senast: mirona
·
Hästvård En av mina pållan började tappa vinterpälsen lite smått för nästan en månad sen... tänkte inte så jätte mycket på det då. Men för nån...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: Gentle shark
·
D
Hästvård hej har precis börjat med att rycka manen på min häst som alltid tidigare varit klippt = MYCKET ATT DRA..... men nu undrar jag, ska man...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: Husmusen
·
L
Hästvård Detta har säkert diskuterats 1000 gånger, men jag är ny så jag bönar och ber om alla tips jag bara kan få... Min dotters russ har eksem...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: marti130
·
Hästvård Hur klarar föl 8 månader -16 grader utan täcke. Kan de vara ute lika länge som de brukar. Min gubbe har tjock päls. Mat i hagen.
Svar
2
· Visningar
895
Senast: diamonia
·
Hästvård Hur vanligt är fång hos islandshästar? Någon som har statistik över detta, eller vet vart man vänder sig för att hitta det? Har ju just...
2
Svar
24
· Visningar
4 181
Senast: Saigon
·
Hästvård Hejsan, skimmlar är ju ganska vanligt på distans tävlingar, hur många är det som har/har haft en häst med melanom? min ena har just...
Svar
11
· Visningar
1 484
Senast: Marwinette
·
L
Foder & Strö Jag vet hur man räknar ut foderstater till vuxna hästar, men när man ska räkna ut till unghästar/föl ska man räkna med några speciella...
2
Svar
38
· Visningar
6 099
·
B
Foder & Strö priset gör ju oftast en stor skillnad mellan olika färdigfoder, men själva innehållet? vilket/vilka produkter har de bästa värdena...
Svar
13
· Visningar
988
Senast: Tuva-Li
·
Hästvård Min häst har hostat till och från och sen på självaste nyårsafton åker hon på en foderstrupsförstoppning. Sen får hon det typ varje gång...
Svar
10
· Visningar
1 518
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama