Hö från olika leverantörer..

Sv: Hö från olika leverantörer..

milly skrev:
På golvet med höet är kanon! ;) Men du märker väl vilket som fungerar bäst i ditt fall...
Hack på golvet??? Ja om du inte har något strö i boxen. Annars kommer det att försvinna bort i bädden....

Scchyyy!! :o :angel:

Jag ska prova mej fram när det gäller hö mängden ute och inne. men annar så är jag söker på att det blir 2kg hö och 2kg luzern iaf :)

Sock skrev:
Hack på golvet??? Ja om du inte har något strö i boxen. Annars kommer det att försvinna bort i bädden....

Jag, och de flesta jag känner, brukar ha kalt golv längts fram i boxen eller nåt hörn där vi lägger höet och då kan man hälla lusernhacket över höet bara... De strån som ramla igenom hamnar på golvet som hästen kan "dammsuga" upp sen. ;)

Lägg hacket i krubba eller hink annars vet du inte hur mycket hon har ätit av det:bump: . 1,5 kg får lätt plats i en krubba eller hink. Att fodra med hack på golvet är samma sak som att slänga det på gödselstacken direkt.
Du får ju tillräckligt dyr foderstat ändå.

Sock skrev:
Lägg hacket i krubba eller hink annars vet du inte hur mycket hon har ätit av det:bump: . 1,5 kg får lätt plats i en krubba eller hink. Att fodra med hack på golvet är samma sak som att slänga det på gödselstacken direkt.
Du får ju tillräckligt dyr foderstat ändå.

I och för sig - hon kan ju lika gärna lägga det i en hink, som du säger ;) . Det spelar ju inte så stor roll.

Liknande trådar

V
Foder & Strö Hur noga är ni när ni köper hö? Hur mycket kan ett hö skilja sig om det är taget på olika vallar, men vid samma tid? Vi har köpt in ett...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama