Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min 12-åriga arab äter just nu 1 kg Kraft Grund (+hö å allt annat). Men jag har planer på att byta foder eftersom det är så mycket havre...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: Constance
·
M
Foder & Strö Jag fick hem mitt nyinköpta fullblodssto i lördags. Hon är i bra kondition men inte riktigt i tävlingsform så det är lite att jobba på...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: milly
·
H
Hästvård Jag har min häst klippt, men har ett 420 g täcke och fri tillgång till hö. Har aldrig märkt tidigare att det inte skulle vara...
Svar
13
· Visningar
976
Senast: Hoppa
·
Hästvård vad menas med ett dubbelslående steg? :bow:
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Det är säkert skrivits meterlånga trådar på det här ämnet, men jag trots att jag läst det mesta om höanalyser här på buke så tycker jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 625
Senast: marti130
·
Foder & Strö Är det någon som har något tips på något kraftfoder med mer energi och lite protein? finns det över huvudtaget? Har ett hö med mycket...
Svar
8
· Visningar
1 930
·
T
Foder & Strö Jag gjorde en analys på höet i vårt stall när jag flyttade dit min ponny. Bekostade den själv då ingen annan tyckte att det var...
2
Svar
25
· Visningar
1 861
·
A
Foder & Strö Hej! Jag har en ardenner hingst på 1,5år. När jag köpte honom ca. 1år sedan så köpte jag en säck med krafft groov som han skulle äta...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Egonson
·
Hästvård jaha. Tajming är vad det kallas.. Ska (/skulle...) på träning i helgen men nu är kusen näst intill blockhalt.. Hade fått en spark igår...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: MittNyaJag
·
B
Hästvård vad är då felet i benen? vilken sena är det som är kort? och vad gör man för att "fixa" till det?
Svar
3
· Visningar
749
Senast: foldar
·
M
Foder & Strö Nån som kan svara på min fråga? Om man ger 25 ml Chevinal Plus per dag och samtidigt fordrar med hösilage, behöver då hästen något...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MadickenII
·
M
Hästvård Är det någon som vet vad man kan göra åt tåsprickor. De går vertikalt från precis nedanför kronranden till kappan på skon. Hästen har...
Svar
10
· Visningar
2 141
Senast: Cecely
·
G
Hästvård Vad är det för fel när ett föl har en glugg i överkäken på ca 5 mm och dessutom bara har fem tänder uppe, tre på ena sidan och två på...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: PrittePuff
·
S
Foder & Strö Hejsan! Min syster som bor i amerika har nyligen köpt häst. Hon har dock inga kunskaper om hästens utfodring eller foder. Hon ringde...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Trissa
·
Hästvård kan hända denna förfrågan har varit uppe tidigre (risk att bli utråkat)?inte vet jag men vad sägs om att visa oss alla fina...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: mathil
·
K
Hästvård Imorgon ska vi gå till ridhuset och det tar ca 15 minuter att gå dit. En bra skrittrunda helt enkelt. Nu till min fundering. Det kan...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Ämelie
·
D
Hästvård Jag har en 4åring(-02) som går kobent fram. Är det nåyy man ska akta sig för? Hade ni köpt en kobent häst`?
Svar
7
· Visningar
1 965
C
Foder & Strö Hur mycket och vad för foder ger ni era årsföl som går på lösdrift och vilka värden har ni på hö/hösilage? Vilka raser har ni?
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Korven
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på Krafft Groov/ Nya Krafft Groov/ Krafft Groov 125?? Hittar ingen skillnad på dom eller är det bara så att...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: roadkilled
·
Hästvård Idag när jag borstade pålle märkte jag en liten bula på bogen. Inte varm. Ganska hård. Såg ut som ett stort bett ungefär.4 cm i...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Krizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama