Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Köpte en säck sojamjöl igår, jag har räknat ut nya foderstater åt kusarna, och jag har använt riktvärdet 380smrp/kg foder. Jag vet att...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Noteca
·
P
Hästvård Såg idag att min valack har tjocka gula krustor på snorren. Riktig äckligt,tog bort några och då blev det lixom en liten grop :( Är...
Svar
17
· Visningar
4 583
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Jag har en ponny som jag efter mången och lång fundering har börjat ge hösilage. Dels för att hon då kan gå i "storhästhage", dvs den är...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Elemmírë
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som är i igångsättning nu... ger henne ½dl vitlök, en liten näve mineraler, betfor och lite Krafft Grund. Ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 012
Senast: Contessa
·
J
Hästvård I mellandagarna plockade jag tre fästingar på mitt ena sto. Det var nymfer (alltså inte fullstorlek). Stallkompisen däremot hade plockat...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: cerrox
·
F
Hästvård ...Har lite frågor ang. utdömning... (Obs, uppfatta mig inte fel, det är inte jag som vill döma ut min häst) Om man har en häst...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Weltini
·
A
Foder & Strö Det är så att E- vitamin innehåller Selen väl? Hur pass farligt kan de vara om hästen får för mycket av de? Jag tänkte att jag...
Svar
13
· Visningar
1 308
Senast: Jessica
·
N
Hästvård I dag när jag var ute och red så hostade min pålle vid varje galopp. Ingenting annars. Läste i stallboken att vår medryttare hade haft...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Stopek
·
P
Hästvård Nu när det börjar bli vått och lerigt ute i hagarna då är det väl viktigt att rengöra hovarna varje dag? Kan det inte börja ruttna mm...
Svar
12
· Visningar
5 171
·
L
Hästvård var nog trött när han skodde pållen idag för han glömde sätta på ena snösulan så nu har han bara en , på h.f och ej på v.f. Tänkte bara...
Svar
12
· Visningar
997
·
Foder & Strö Jag fick min höanalys idag och räknade lite på den foderstat hästen har just nu, innan analysen. Hennes behov är täckta men hon har ett...
2
Svar
35
· Visningar
1 988
Senast: ang
·
Hästvård Har tyckt dessa trådar varit mkt intressanta. Hittar dem dock inte längre så valde att göra en ny istället för att fylla på.. Skulle...
2
Svar
35
· Visningar
3 309
Senast: evis
·
Foder & Strö Fråga 1) OM det är för tunnt med plast runt balarna, VAD exakt riskerar man då? Något annat än att det går hål i dem så de förstörs...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: ameo
·
F
Hästvård vet inte riktigt vart detta ämne hör hemma.. det är så här, jag har tittat på en häst i dag, ett ganska grovt kallblod på 152cm i mkh...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Immer
·
Hästvård hejsan! det är så att jag ska redovisa för et gäng (ca) 13-åringar på ridskolan om olika hältor.. vilka är dom viktigaste hältorna att...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Fille
·
Hästvård Min häst kliar sig i svansroten varje dag nör jag kommer ut i stallet så ser den övre delen av svansen ut som en trasslig skurborste...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Bubben91
·
N
Foder & Strö Om man ska köpa en ny häst, ska man ge den lika mycket och samma foder som den fick innan? Eller hur tar man annars reda på det? Hur får...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nicolina_
·
M
Hästvård När jag tog in mitt russto i stallet idag för att borsta henne, så märkte jag att hon hade någon slags ruva precis bakom ganschen. När...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: manina
·
Foder & Strö Tänkte bara kolla vad ni tycker att en islänning i vila respektive en islänning i hyfsat hård träning (rids fem dagar i veckan) bör få...
Svar
6
· Visningar
2 115
Senast: Freyja_bus
·
T
Foder & Strö Nu har jag nog snurrat till det... :o Hur räknar jag om TS till KG? De nya analysvärdena på hösilaget fick jag bara i TS, och blir...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: Tuva-Li
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka