Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Såg de sålde en sån appart på Tradera och tyckte den verka intressant. Frågan är kan man våga använda den själv? Har ingen kunskap av...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: skuggi
·
Hästvård Min hovslagare har ju tyvärr slutat att sko, efter att ha haft samma i flera år och varit supernöjd på alla sätt så står man sedan ett...
Svar
10
· Visningar
1 208
Hästvård Tragglar ju med märren, som jag inte får upp e-colihalten på. Hon har efter behandling med coli cure, probimin, mag o tarmbalans, osv...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: AnnaKarinA
·
F
Hästvård Jag undrar om någon har några tips på hur jag ska göra med min häst nu i sommar. Min häst är svenskfödd och är fem år nu iår. Förra...
2
Svar
20
· Visningar
1 642
Senast: Immer
·
E
Foder & Strö Jag vet att man inte kan säkerställa en god foderstat utan analys, men jag kommer troligen inte att kunna analysera mer än höet, eller...
Svar
12
· Visningar
1 339
Senast: marti130
·
J
Hästvård Hejsan! Hur kan jag träna bort min hästs mage. Hon är i bra hull, men skulle bara behöva mer magmuskler. Hur får ja detta? Tacksam för...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: lingon_
·
M
Hästvård Hejsan! Jag har en bekant vars häst svettas väldigt konstigt. Han blir jätteklibbig och det går knappt att borsta honom för att...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: dolce__g
·
C
Foder & Strö Hej! Har räknat ut en foderstat på hippocampus.slu.se, och med värdena på hösilaget stämmer det bra med energin och proteinet. Men...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: ako
·
Foder & Strö Har köpt en ponny som gått på 4,5 kg HorseHage om dagen. Dponny. Innehåller HorseHage så mycket att man inte ens kan ge 6 kilo...
Svar
8
· Visningar
1 484
Senast: Antiqua
·
Hästvård Om ni följt min andra tråd ang. min häst som står i Hbg och behandlas för fång så vet ni också att hon nu har fått en tarminfektion...
Svar
4
· Visningar
2 288
Senast: Masse
·
W
Foder & Strö Kan man räkna ut vilka värden höenselaget borde ha om hästen fick följande.... 12kg höenselage 300g betfor 2kg helhavre 0,5kg...
Svar
10
· Visningar
747
Senast: Jessica
·
N
Foder & Strö Min häst ska flytta till ett nytt stall och jag har lite funderingar på hur man bäst ska fördela fodret över dagen, eftersom...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Är det någon som har det? Min häst står nu på Skara för utredning efter kolikliknande symptom, de misstänker bla magsår, vet inte säkert...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: esther
·
H
Hästvård Ungefär hur mycket kostar det att dra ut en vargtand/tänder? Pålle har en nu, men den e nog inte den enda som lurar i munnen på lille...
Svar
9
· Visningar
1 125
Foder & Strö Har funderingar över om en hög kaliumhalt i grovfodret kan ha några inverkningar på hästarna. Tänker på Ca/P kvoten som måste vara i...
Svar
1
· Visningar
3 813
Senast: marti130
·
Hästvård Min häst har antagligen sträckt sig i lårmuskeln i hagen, först var det helt benhårt och hon hade jätteont men sen gick det ner och blev...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Freja_
·
Hästvård På torsdag har jag bokat tid för återbesök med min fånghäst. Tror ni att de röntgar om hovarna så att det täcks av försäkringen? Jag är...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: arabia
·
B
Foder & Strö Jag har en ponny som jag ska starta ponny galopp med. jag undrar om det är något speciellt foder man kan ge dom. Eller om det över...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Coffeaclub
·
M
Hästvård I vintras lät jag min sjuåring vila rätt länge. Det blev vila för honom i två månader vilket var för länge men jag ville inte köra och...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 947
Senast: Mattis
·
Foder & Strö Jag fick min häst i somras, hon hade jag henne uppstallad på ett stall t.o.m. 1 november då jag flyttade till ett närmare stall. På det...
Svar
4
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka