Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Sitter och räknar och funderar......:confused: Har en korsningsponny som är 6 år, går lätt träning och väger 300 kg Enl mina...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: Coffeaclub
·
A
Foder & Strö Hur mycket är det normalt att en häst dricker per dyng? Vart går gränsen till att den dricker för mycket? Jag har en...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: avemaria
·
M
Foder & Strö Är det någon som har förslag på vad man kan ge pållen för något om han är lös i magen?? Han har varit det i ca en vecka nu. En så länge...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: grodan
·
I
Foder & Strö Finns det några specifika skillnader i fodermärkena så som dynavena, fibergi, mustag, hippo etc? De är ju alla, om jag förstått det...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Cochise
·
Foder & Strö Hur gör man om man har en häst som får minimalt med foder och ändå inte går ner i vikt. Det är en shetlandsponny som väger runt 200kg...
Svar
12
· Visningar
1 184
Senast: Madelene
·
M
Hästvård Har nyss varit med om en olycka med hästtransporten (åkte i diket) . Hästarna var ordentligt rädda men blev som tur var inte skadade...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: HannaZ
·
S
Foder & Strö Häst: Hbl/Fbl val, 5 år, ganska svårfödd, lätt i typen, svårt att sätta muskler. Lätt arbete. Han står nu på denna foderstaten: 13 kg...
2
Svar
28
· Visningar
1 752
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi ska nu i 2 månader ungefär utfodra med hösilage som innehåller rätt mycket klöver. Tyvärr har vi ingen analys. Hade tänkt göra det...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: _86a_
·
Hästvård Jag klippte min häst någon gång i höstas o han hade då några vita prickar på ett ställe men ja tänkte inte så mycket mer på det just då...
Svar
10
· Visningar
4 088
Senast: CallMeAce
·
K
Hästvård Jag har en femårig hbl-valack som under en period visat tecken på smärta i ryggen. Han har blivit veterinärbesiktad och ett flertal...
Svar
16
· Visningar
1 715
Senast: Krizz
·
A
Hästvård Min pålla är för tillfället lite väl rund om magen då hon har stått mycket den senaste tiden. Nu ska hon ridas igång men hon få sådana...
Svar
5
· Visningar
6 154
Senast: Joyride
·
Hästvård Min pålle har fått en sår på insidan av kotan på höger bak. Inte speciellt djupt men sååå svårt att få att läka! Jag är livrädd att han...
Svar
17
· Visningar
2 139
Senast: sannaaah
·
Hästvård Jag undrar om man kan klippa sin häst nu eller är det för sent på året? Jag ska nämligen flytta hem honom på lördag och nu kommer vi...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: sannaaah
·
C
Foder & Strö hej! Jag har haft mineraler i pulver form innan och nu har jag bytt till pellets. Innan sjönk allt mineral pulver ner på botten av...
Svar
9
· Visningar
2 011
Senast: HeidiR
·
Y
Foder & Strö Har en arab på fyra som står på ca 8 kg hö, plus 2liter hippo om dagen. Vill så gärna dra ner på kraften (hon rids inte just nu) men är...
Svar
7
· Visningar
757
Senast: Antiqua
·
J
Foder & Strö Jag ska ta hem en ny häst. Denna häst är uppblåst runt magen och fet. Han har inte så mycket muskler utan är endast fet över rygg och...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Coffeaclub
·
C
Foder & Strö det har varit uppe många trådar angående detta ämne. men jag vill ha lite hjälp & stöd nu, för att kunna införa detta i vårat stall. för...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: mizz
·
M
Foder & Strö Min häst var lugn när vi köpte henne, då gick hon inte på hösilage på dagarna i hagen. Men när det blev kallt ställde vi ut en bal i...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: AnnaKarinA
·
H
Foder & Strö Hejsan! Jag håller på att kolla på kraftfoder till min häst. Jag behöver hjälp och råd av er som har erfarenhet av olika kraftfoder...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 576
Senast: AnnaKarinA
·
F
Hästvård ja vill höra med ER vad ni gör med era hästar.. Det vill säga, när jag har ridit min isis (lr jaa foderhäst) så stretchar jag den alltid...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 002
Senast: Poplan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar