Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har här en film på min häst i Mars 2005 precis innan en vi åkte in för en ny hälutredning...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 934
Senast: Miss Sixty
·
C
Hästvård vad betyder DESMITIS?
Svar
14
· Visningar
1 880
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Hej! Veterinären var här för 2 timmar sedan och gav min shettis valack en kramplösande spruta då koliken inte ville släppa! Enligt henne...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Kan nån kunnig tala om ifall det finns nån sanning i det jag hört, att pelleterade mineraler i vissa fall kan orsaka problem för...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Kan man anmäla olaglig behandling av et? Var? Polisen eller et förbund o dylikt?
Svar
7
· Visningar
1 006
N
Hästvård färger om hästen och hästpass -------------------------------------------------------------------------------- jag är faktigs...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: non-stop
·
L
Foder & Strö Vi har 4 hästar. en av dom är en shettis. vi har fram till nu gett dom hö ute i hagen men nu ska vi ge dom ensilage, går det med...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Lillajag88
·
D
Foder & Strö förvaring av Hö? Undrar bara lite ang, förvaring av hö. håller, det sig om man ställer det utomhus på pallar med presenning över eller...
Svar
15
· Visningar
9 105
Senast: Iccic
·
S
Hästvård hejsan! Jag har en 11årig kallblodsvallack som är helt underbar:love: Men, har missfärjat urin. Han verkar ej vara besvärad av det...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Seufzer
·
M
Hästvård I höstas blev min häst "akut" halt ute i hagen, fick vila nån dag och hältan blev snabbt bättre. Men svullnaden är fortfarande kvar. Har...
Svar
9
· Visningar
3 598
Senast: Mumsan
·
S
Foder & Strö Vad kan hända om hästen har selenbrist? Min häst har behovet 1,1 men har bara 1,0 tilldelat. Hur skadligt är det och hur märker man det...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: milly
·
Hästvård Precis som rubriken säger så gäller detta inlägg en knöl i örat på min häst. Den är ärtstor och känns på både ut- och in-sidan. Sitter...
Svar
2
· Visningar
1 395
Senast: Corax
·
B
Foder & Strö Jag har juh lovat att lägga ut bilder på mitt betfortest och har lagt ut dem på fotopic för att ni ska kunna få ta del av bilderna...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 765
Senast: Krokodilen
·
Hästvård Undra om jag är snabbare än Gunnar nu? ;) Detta är senaste nytt i mystiken. http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=564690...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Camilla_H
·
E
Foder & Strö Hej, Har fått två ensilage att välja mellan till mina hästar och skulle vilja ha råd om vilket som är mest lämpligt; Ts på båda är...
2
Svar
21
· Visningar
1 751
Senast: _86a_
·
C
Hästvård Någon som vet någon bra salva eller annat som kan hjälpa till vid skavliknande sår ? Tack på förhand / C
Svar
1
· Visningar
886
Senast: sagi
·
P
Foder & Strö har ett sto hon har svårt att gå upp i vikt, nhar hon föl på sidan som tar mycket av henne. Har ni nå förslag på nå man kan ge henne?
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Äska
·
Hästvård Har ni erfarenhet av korsförlamning? Symptom och sjukdomsförlopp? Hittade hästen stel och eländig i kväll i hagen. Ser ut som halt...
Svar
8
· Visningar
3 331
Senast: norrland65
·
E
Hästvård :confused: har en shettis killepå 3 ½ år,har alltid haft upphakning på ena bak....men nu tycker jag att det blivit sämre,trotts att han...
Svar
13
· Visningar
940
Senast: hanoirocks
·
S
Foder & Strö När kan man ha det? Måste man veta värdet på höet för att ha det m.a.o. finns risk för för mycket protein om man har bra hö? För...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama