Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård ....egentligen med en hästs päls om den importeras från tex Spanien upp till Norrland just då det är -30 grader och kanske mitten av...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: plus_mig
·
I
Hästvård Hej, Undrar hur prisnivån skiljer sig mellan olika platers runt om i Sverige då det gäller Botulism vaccinering. Vad får ni betala...
Svar
14
· Visningar
3 302
Senast: Ingrid och Lukas
·
W
Hästvård Har någon ett tips eller en idee, hur man skall göra. Mitt sto har detta sedan i somras, :devil: och vi har prövat allt ifrån sulfa...
Svar
13
· Visningar
1 775
Senast: wolken fee
·
J
Hästvård Hej! Jag sköter en häst på min ridskola som är lite till åren. Hon har varit halt ett par gånger och efter många turer med veterinär och...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: orcide
·
J
Hästvård Kan någon berätta lite om gaskolik och vad man kan göra för att förebygga det? Hur stor är skillnaden mellan vanlig kolik och gaskolik...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Min häst har ryggont. Han är väldigt stark i ryggen och har aldrig reagerat när man har tryckt på hans rygg förr, men nu verkar han ha...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Vilka muskler använder hästen särskillt vid galoppfattning?
Svar
7
· Visningar
5 083
Senast: lundborg
·
Hästvård Idag när vi tog in hästarna från stallhagen (kvällsfodring, så det köades!) så var det ett sto som inte kom in. Vi gick ut o tittade, o...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: Mysaan
·
S
Foder & Strö hej!!!! jag vill att min häst ska bli lite tjockare...:) men jag vet inte va jag kan ge för att få henne tjockare???:confused...
2
Svar
22
· Visningar
1 638
Senast: milly
·
D
Foder & Strö Funderar på att köpa lucern till min ponny, men hur mycket går det åt per dag (ca) till en stor D-ponny? Vad är för/nackdelar?
Svar
3
· Visningar
823
Senast: milly
·
Hästvård Mitt fjordsto har väldigt tjock svans, och den vill jag så klart vara rädd om! Eftersom den är så tjock så blir den också väldigt...
2
Svar
24
· Visningar
4 778
Senast: mumin
·
Foder & Strö Hejsan hoppsan! Jag har ett analyserat hö och har en bra uträknad foderstat åt min dräktiga häst, MEN jag är fjollig att det är för...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: Casper
·
B
Foder & Strö vad är det för mineraler/vitaminer som man inte får ge hästen för mycket av?
Svar
7
· Visningar
869
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hur mkt kan man ge? Det fins ju inga foderrek på säcken? JAG använder bara det, havre och betfor just nu, jag anser att det är...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: Sonic76
·
A
Foder & Strö Vad ger ni för olika tillskottfoder och i vilket syfte?
Svar
3
· Visningar
724
·
Foder & Strö Om man skulle ge sin häst 2 kg Havre kross om dagen och 1 kg Fibergi Bas (+lite betfor) hur många gånger skulle ni vilja att det delades...
Svar
5
· Visningar
876
·
Hästvård Har ett femårigt Nordsvenskt sto på Gården sedan nov-05 som jag och en kompis tar hand om. Hon är dräktig och ska föla i Juni. När hon...
Svar
11
· Visningar
1 876
Senast: Krisse
·
T
Hästvård Jad har en 13-årig f.d travare som haft lite problem med ett framben. Vi har honom på foder och förra hovslagren hade varit "för feg"...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: Piraja
·
Hästvård Våra lösdriftshästar har plötligt börjat kissa rödoranget. Vi pratade med en tjej som sa att hennes hästar fått hemska...
Svar
17
· Visningar
1 567
Senast: mabacken
·
P
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av att efter tuppkamsbeh. i blodet att hästarna reagerar med värme i lederna? Min älskling fick...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: Penea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama