Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård färger om hästen och hästpass -------------------------------------------------------------------------------- jag är faktigs...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: non-stop
·
L
Foder & Strö Vi har 4 hästar. en av dom är en shettis. vi har fram till nu gett dom hö ute i hagen men nu ska vi ge dom ensilage, går det med...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Lillajag88
·
D
Foder & Strö förvaring av Hö? Undrar bara lite ang, förvaring av hö. håller, det sig om man ställer det utomhus på pallar med presenning över eller...
Svar
15
· Visningar
9 111
Senast: Iccic
·
S
Hästvård hejsan! Jag har en 11årig kallblodsvallack som är helt underbar:love: Men, har missfärjat urin. Han verkar ej vara besvärad av det...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Seufzer
·
M
Hästvård I höstas blev min häst "akut" halt ute i hagen, fick vila nån dag och hältan blev snabbt bättre. Men svullnaden är fortfarande kvar. Har...
Svar
9
· Visningar
3 598
Senast: Mumsan
·
S
Foder & Strö Vad kan hända om hästen har selenbrist? Min häst har behovet 1,1 men har bara 1,0 tilldelat. Hur skadligt är det och hur märker man det...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: milly
·
Hästvård Precis som rubriken säger så gäller detta inlägg en knöl i örat på min häst. Den är ärtstor och känns på både ut- och in-sidan. Sitter...
Svar
2
· Visningar
1 397
Senast: Corax
·
B
Foder & Strö Jag har juh lovat att lägga ut bilder på mitt betfortest och har lagt ut dem på fotopic för att ni ska kunna få ta del av bilderna...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 765
Senast: Krokodilen
·
Hästvård Undra om jag är snabbare än Gunnar nu? ;) Detta är senaste nytt i mystiken. http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=564690...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Camilla_H
·
E
Foder & Strö Hej, Har fått två ensilage att välja mellan till mina hästar och skulle vilja ha råd om vilket som är mest lämpligt; Ts på båda är...
2
Svar
21
· Visningar
1 753
Senast: _86a_
·
C
Hästvård Någon som vet någon bra salva eller annat som kan hjälpa till vid skavliknande sår ? Tack på förhand / C
Svar
1
· Visningar
886
Senast: sagi
·
P
Foder & Strö har ett sto hon har svårt att gå upp i vikt, nhar hon föl på sidan som tar mycket av henne. Har ni nå förslag på nå man kan ge henne?
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Äska
·
Hästvård Har ni erfarenhet av korsförlamning? Symptom och sjukdomsförlopp? Hittade hästen stel och eländig i kväll i hagen. Ser ut som halt...
Svar
8
· Visningar
3 335
Senast: norrland65
·
E
Hästvård :confused: har en shettis killepå 3 ½ år,har alltid haft upphakning på ena bak....men nu tycker jag att det blivit sämre,trotts att han...
Svar
13
· Visningar
941
Senast: hanoirocks
·
S
Foder & Strö När kan man ha det? Måste man veta värdet på höet för att ha det m.a.o. finns risk för för mycket protein om man har bra hö? För...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Hej! Vet någon var man kan få tag på luzern pellets till ett bra pris?
Svar
4
· Visningar
994
Senast: HeidiR
·
G
Foder & Strö Vad är bäst att ge -olja el frö? Hur fodrar man med linfrö? Som de är, blötlagda (hur länge?), kokade??? Vad kan vaar fördelar...
Svar
13
· Visningar
2 982
Senast: Äska
·
J
Foder & Strö Hej! Jag sköter en gammal valack på 30 år som har blivit förskräckligt spinkig, hästar brukar ju tappa muskler när ålderdomen slår till...
Svar
16
· Visningar
3 561
Senast: hanoirocks
·
G
Hästvård Veterinärbesiktning.:smirk: Är spekulant på en dressyrhäst som är ca 14 år. Hon har blivit röntgad och böjd utan anm. Förutom på en...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: _Gullunge_
·
M
Hästvård Hej! Har köpt en häst som har stått på landet och ej blivit vaccinerad på flera år och ska då grundvaccineras. Har jag fattat rätt...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: EnSomUndrar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka