Äntligen BETFORTEST med bilder!

Sv: Äntligen BETFORTEST med bilder!

Fast det är ju allmänt kännt att saker och ting sväller fort med varmt vatten. Det trodde jag alla kände till. Tex: Blötlägg torrfoder till hund i kallt vatten och det tar en evighet innan det är mjukt, ta varmt vatten och det är klart inom loppet av en grisblink.

Toppen! Tack, nu kan man hänvisa till bilder/fakta när folk inte vet eller så :)

Woaw, intressant! Jag ger pelleterad för jag tycker det är lättare att "dosera", men man kan ju spara tid med strimlad ;) (det har jag iofs märkt redan men nu har man det ju vetenskapligt :p ).

Jag kan donera lite pelleterad lucern från Kvarnbyfoder om det är intr (fast jag ger ju min lucern torr *hukar mig* )

Det är bevisligen inte meningen att jag ska se bilderna, för jag ser dom inte på arbetsdatorn eller på hemdatorn. Ser dina betesbilder utan problem! :confused:

//Alice

alice skrev:
Är det bara jag som inte ser bilderna....?

Var väldigt nyfiken....

//Alice
Ni som inte ser bilderna! Om ni har Norton, så kan det vara de som spökar! Jag var tungen att bocka av: Blockera annonser & popup, för att kunna se bilderna;)

Mount Never Rest skrev:
Ni som inte ser bilderna! Om ni har Norton, så kan det vara de som spökar! Jag var tungen att bocka av: Blockera annonser & popup, för att kunna se bilderna;)
Jag har norton, men jag ser ju hennes andra bilder??? :confused:

//Alice

Mount Never Rest skrev:
Provade och nu fungerar det!!!! :bow: Tack! :bow:

//Alice

Vad duktig du är!! :)
:bow:
Håller med I_U om att tråden borde sparas nånstans högre upp än att bara försvinna bland mänden av trådar här på foder.

Stor eloge till dig som lagt ner tid och arbete (och betfor :D ) på det här! :bow:

Var väldigt intressant att se, och vilken tid och jobb du lagt ner.
En stor eloge till dig :bow:

Mynta2 skrev:
Fast det är ju allmänt kännt att saker och ting sväller fort med varmt vatten. Det trodde jag alla kände till. Tex: Blötlägg torrfoder till hund i kallt vatten och det tar en evighet innan det är mjukt, ta varmt vatten och det är klart inom loppet av en grisblink.

Tänkte precis detsamma - var det nån som inte visste detta utan att ha sett det på bild?

det var mer tiderna jag var intresserad av än om det sväller fortare i varmt än kallt vatten, att det sväller fortare i varmt vatten är juh helt logiskt.. Det är liksom därför man kokar mat i kokande vatten istället för att bara låta det ligga i kallt vatten..

Själv kom jag fram till samma sak genom att titta på klockan i stallet, eller genom att befinna mig i stallet och utfodra med betfor snarare. Det är liksom därför jag inte fattar hyllningskören.

För att det är exakta tider
Man ser exakt hur mycket det sväller
Hur mycket vatten som behövs
När svällningen är som snabbast och
Jämförelse mellan pelleterad och strimlad betfor

btw, gör jag en glad så räcker det :D
och dessutom har svälltider för betfor efterfrågats MÅNGA gånger på forumet..

Jättebra test!
Det är därför jag alltid ger mina hästar betfor satt i varmt vatten.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 282
Senast: Snurrfian
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Hejsan alla trogna hästvänner! :bow: Har sett under ett program att en häst (naturligtvis) svettas ut väldigt mycket salt under...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Midnightwalker
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama