Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Går det bra ihop? Det känns inte som det eftersom krafft även innehåller betfor (?)
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: milly
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har ett islandssto som väldigt lätt låser sig i korset, så en kiropraktor kommer regelbundet för behandling. Jag har blivit...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Juvelflickan
·
Foder & Strö Hejsan! som det står i rubriken, någon som vet vad krafft vit mineraler kostar? och hur mycket är det i hinken resp säcken? kan man...
Svar
8
· Visningar
809
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö vad är maxgivan på klippt korn och betfor? tacksam för svar.
Svar
1
· Visningar
626
Senast: diabla
·
Foder & Strö har fått en analys på hö, och har räknat ut en foderstat som jag inte tror på själv. Så finns det någon som vill kolla över den.Ett...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Magnum
·
H
Foder & Strö Om man nu ska ge B-vitamin till hästen när den "sätter" päls och "fäller" päls, alltså på hösten/våren, vilka månader är bäst att ge det...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: mirjada
·
D
Hästvård Vad kan man göra för att få bort gallor eller åtminstone hindra dom från att bli större? Har hört att man absolut inte ska linda om...
Svar
15
· Visningar
4 874
Senast: Sissan
·
G
Foder & Strö Har kollat runt lite här ang. krossat korn, och man blir ju lite förvirrad måste jag säga....En det säger att det håller i 1 vecka andra...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: romancia
·
T
Foder & Strö Någon som har några kommentarer? Funderar på att gå över från hippo basic till detta. Hur går det går era hästar. Å vad kostar...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Travanti
·
S
Foder & Strö Hur bantar ni Era hästar utöver motion, dvs. hur mycket procent drar ni ner på maten när ni behöver banta en häst cirka 80 kg??
Svar
2
· Visningar
705
Senast: romancia
·
S
Hästvård Jag läser överallt här om att alla har si och så mycket spån åt sina hästar men iår har jag mina på spilta för första gången och har nu...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Sissan
·
Foder & Strö vet ngn vad det ä för ngra "ämnen" i groov.... alltså om det finns havre eller ngt annat i krafft groov....
Svar
3
· Visningar
731
Senast: linnsan
·
B
Foder & Strö Varför ger man det ? :confused:
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Är det någon som vet vad max givan av kraftfoder till häst är per gång och per dag? Har letat i min bok (där jag vet att jag läst det...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Efter det att min häst hadde haft kotledsinflammation blev jag rekomenderad att ge henne glucomin under igång sättningen, fick då höra...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 462
Senast: louie lee
·
Foder & Strö Vad kostar erat grovfoder i månaden ungefär ? Syftar då på nu, vintertid, när det inte finns någon tillgång på gräs. Ger ni...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö kan man ge hästar vanligt koksalt??????eller åtminstone tills man köpt ny saltsten......:smirk: :confused:
Svar
7
· Visningar
703
Senast: mumin
·
S
Foder & Strö Hej! Har fått hem analysen på hö´t nu, gjorde även en hygienanalys. Värdena på hö´t verkar normala, helt ok, men jag förstår inte...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Sandra S
·
K
Foder & Strö Hej! Tror att min ponny kan ha vitamin- brist eller nått liknande, då hon nu senaste vecka-orna, har börjat äta sitt egena bajs i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 131
Senast: milly
·
A
Hästvård Jag har en riktigt lortgris till häst som rör sig väldigt mycket i boxen. Det har hon alltid gjort. Det tar mig hur lång tid som...
Svar
12
· Visningar
2 445
Senast: cikoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama