Sv: tjock!!!

sweetie babe skrev:
tack för tippsét men det gö jag redan...:rofl:
men det hjälper inte ändå:mad:

tack!!

Vi har haft samma problem med vår häst. hon åt jättemycket men gick inte upp. ett tips är att kolla tänderna, hon kanske inte kan ta tillvara på den näring hon får.

avmaskning? är hon väldigt mager? Ett bra foder för hästar som är magra är lucern. Finns som ståhack eller pellets. Ska blötläggas först. Men då måste du veta proteinvärden i ditt hö så hon/han inte får överskott. Hur bra är höet? En veterinär kankse kan hjälpa om det är akut?

hanoirocks skrev:
avmaskning? är hon väldigt mager? Ett bra foder för hästar som är magra är lucern. Finns som ståhack eller pellets. Ska blötläggas först. Men då måste du veta proteinvärden i ditt hö så hon/han inte får överskott. Hur bra är höet? En veterinär kankse kan hjälpa om det är akut?

Nejdå, med lusern är det ingen fara att överdosera proteinet. Det räknas som grovfoder och en hög kvot om kommer från grovfoder gör inget.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
569
Senast: SiZo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 738
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar