Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Kan man göra det? Min islandshäst var på vila i två månader och kom hem i början/mitten av december med mycket päls. Nu har hon börjat...
2
Svar
37
· Visningar
1 823
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård Kan en häst få knäproblem i ett knä (i detta fall hö bak) av en opassande sadel som har lett till öm rygg? Hade ut massören idag för...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Miss Sixty
·
K
Foder & Strö Är detta en bra analys rapport? Är detta hö bra att ge till ne häst och en ponny med dessa resultat av analysen. Vet inte så mkt om...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Coffeaclub
·
B
Hästvård Polarens häst går sviiiinbra på träning, anmäld till tävling början på januari, formtopp helt 100% perfekt.. botulism och...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 096
W
Hästvård Vilken sorts strö har ni? vilken sorts tycker ni är bäst?, lättast att mocka? :bump:
2 3
Svar
50
· Visningar
2 855
Senast: EllPri
·
G
Hästvård Magproblem under vinterhalvår Varför gar min häst magproblem under vinterhalvåret? Hade det förra vintern oxå. Nu hände det första...
Svar
17
· Visningar
2 688
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja jag vet, det är inte rent protein som orsakar fång i regel. Men jag kan inte låta bli att ha den gnagande känslanb kvar i mig när...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad som är en normal giva betfor på en stor halvblodshäst? Enligt den foderstatsberäkning som jag fått från en av...
Svar
19
· Visningar
6 058
Senast: Flash
·
H
Hästvård Har ett föl som börjat bete sig märkligt. Hon ser ut som om hon tappar all energi. Benen börjar vingla och hon har huvudet i backen...
2
Svar
20
· Visningar
2 163
Senast: Hovdam
·
P
Foder & Strö Vad ligger höpriset på? Vad betalar ni?? Vad får ni för pengarna? Hemkört?analys?fin kvalitet? :D
2
Svar
33
· Visningar
3 140
Senast: romancia
·
I
Foder & Strö Hej, Ni som ger eller har gett Fibergi låg till era hästar vad tycker ni om det och hur har ni doserat? Några för och nackdelar med...
Svar
1
· Visningar
879
·
F
Hästvård Min häst har krustor och knölar (början till krustor) lite här och där i pälsen, på bog, rygg länd kors och lite i flanken. jag vet...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Kexet
·
Foder & Strö Vad ska jag ge för mineralsort om det är brist på kalcium och magnesium och selen? Har gjort en foderstatsberäkning med hjälp av ett...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Nu när det blev så mycket kallare helt plötsligt, började vissa i stallet prata om att man inte kunde rida för länge för att det var...
Svar
19
· Visningar
1 433
Foder & Strö Mitt 3-åriga halvblod har lite känslig mage och nu har vi bytat från hö till hösilage. Vi hade invänjning på mellan 3 och 4 veckor med...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Rotterö
·
Hästvård en av våra hästar har haft svårt att kissa (stått länge länge med benen isär, gått iväg, ställt sig så igen för att slutligen kissa)...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: squarepants
·
L
Foder & Strö Er det noen som har testet magnesium-tilskuddet som man får kjøpt på H**ze? 500g boks Svensk og finsk tekst (tror jeg) Billigere enn...
Svar
2
· Visningar
669
·
Hästvård En kompis ringde just från stallet och berättade att hon tror att hästarna i lösdriften kissat blod. Hon kunde se minst fem ställen runt...
Svar
7
· Visningar
2 503
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Men varför skriver de inte på förpackningen hur mycket en skopa mineraler väger, när de anger behovet i mg?! :mad: Någon som vet? Det är...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: solaris
·
A
Foder & Strö Hur räknar man ut en foderstat igentligen?? har jag undrat jättelänge.. :D :D ;)
Svar
2
· Visningar
598
Senast: solaris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama