Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! jag har en trav nordis som är fyra nu i år. har haft henne fyra månader. allt har gått jätte bra och hon är inriden och vi rider...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: litenflinga
·
C
Foder & Strö Tänkte ersätta en del av hösilaget med halm till min minst sagt välgödda kallblodstravarvalack (20 år, går fn endast i hagen och skrotar...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: 95johsv
·
P
Hästvård Först lite bakgrundsinfo. Min häst trasslade in sig i staketet i somras och ådrog sig en ful skada i karleden. I september var det...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Labero
·
F
Foder & Strö jag ger ju så gott som alltid ensilage till min hosthäst, men pga dålig kvalitet vissa dagar (ny bal varje dag) så ger jag ibland hö i...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: sweetie babe
·
C
Foder & Strö Min 1,5-åriga nsv får upp till 12 kg hösilage (ts 60, smrp 55 och energi 6.6 MJ/kg foder) och 1,5 kg havre/kornkross samt mineraler...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: milly
·
Foder & Strö jag undrar vad ni tycker om min hästs foderstat..... han är.......... svensk ridponny.... ca 142 cm..... 4 år ( till våren)...
Svar
8
· Visningar
728
Senast: linnsan
·
Hästvård om hästen är klippt kan den gå ute på lösdrift då???? om den har vindskydd .... :confused:
Svar
9
· Visningar
847
·
Foder & Strö ..Kan börja med att skriva att jag har analyserat så det är klart ;) Dock har jag en bekant som INTE vill/kan analysera. Vill inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
10 360
Senast: Björk
·
Foder & Strö ..sitter och räknar foderstater åt en bekants hästar. de har : en russvalack 4år, ska ha kvot på 5,3 en arabhingst 2år, kvot 6,9...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 909
Senast: gejsa
·
Hästvård Kom till stallet idag, och gubben som äger stallet frågade om jag skulle ta in hästarna! Och jag sa nej, inte än! Gubben blev fly...
2
Svar
37
· Visningar
2 985
Senast: rocki
·
D
Foder & Strö Vad ger ni? Hö eller hösilage och varför? :bump:
2
Svar
38
· Visningar
2 598
Senast: romancia
·
Foder & Strö hur tycker ni om min häst foderstat.....??? 6 kg hö. 2 dl havre 2 dl groov 1 dl betfor han ä en d-ponny valack 4 år ca 1.42 m:rofl:
Svar
17
· Visningar
926
·
M
Foder & Strö Har ni något tips på ett bra tillskott som man kan ge för att få extra glans i pälsen?? Tyffan (kallblods stoet som är dräktigt i 8:e...
Svar
10
· Visningar
887
Senast: sisu
·
S
Hästvård hej jag har en häst som ibland börjar hosta när den kommer in...:( börjar undra om den inte ä damm allargiger???? va ska jag göra...
Svar
12
· Visningar
852
Senast: sweetie babe
·
Foder & Strö Har slut på Selevitan nu och ska ringa vet för nytt recept i morgon. Nån som vet priser/dos för ovanstående? Andra för/nackdelar? Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 930
Senast: athena
·
S
Hästvård Hej...Jag skulle behöva lite hjälp att ställa diagnos på min häst då varken jag eller jourvet. som har varit ute kommer på nåt... Fre...
2
Svar
20
· Visningar
2 061
Senast: md5krist
·
Foder & Strö Hej! Igår fick jag hem min häst från en fodervärd som hon har stått hos i ungefär tre månader. När hon åkte dit var hon i fint hull och...
2
Svar
21
· Visningar
1 603
Senast: milly
·
Foder & Strö Funderar på proteintillskott till unghästen. Funderade först på Soja, och, eller Linfrö även för att hålla päls och tarmsystem glada...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård åhhh nu går det kvarka i ett stall nära oss. Jag undrar hur lång inkubationstid är det på kvarka? Att man måste byta alla kläder...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: bsmx
·
Hästvård Har ett korsningssto, arab-varmblodstravare. Hon är så otroligt frusen av sig, trots att hon inte är klippt. Hon fryser så hon skakar...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 003
Senast: aenglah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar