Vilken olja?

Sv: Vilken olja?

asså all verkar ha olika åsikter om detta ! men om jag ska välja mellan raps o majsolja vilken tar jag då? hälften hälften kanske?:p

_breeze_ skrev:
asså all verkar ha olika åsikter om detta ! men om jag ska välja mellan raps o majsolja vilken tar jag då? hälften hälften kanske?:p

Den som är billigast, eller den som du först hittar i affären kanske..?! ;)

Jag tycker att du istället skulle satsa på att ge något som ger BÅDE energi och protein! Som t ex LUSERN. Risken är annars, som sagt, att du proppar på med enbart energi och hästen behöver båda delarna för att lägga på sig... Särskilt när den, som du säger, går mycket och tävlas!

Havre och spannmål går också bra men lusern är det bästa. (innehåller mest protein)

Om du nu absolut vill ge just OLJA, det sägs ju ge blank päls o sånt också, så skulle jag även lägga till lite SOJA.

Ett annat alternativ är LINFRÖKAKA!! Där får du alla effekter på samma gång ;) (energi, protein, blank päls, bra för magen) :banana:

Jag ger min pålle majsolja, det fungerar jättebra! Så prova med det du :)

jag ger rapsolja och det är sån billig man köper på ica = skitbilligt och mycket energi i!

Liknande trådar

Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 523
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar