Gör någon annan det här?

MCP

Trådstartare
Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som ganska många gör?

För mig var det pre shower make up. Upptäckte av en slump på instagram att det är andra som också gör det (och när jag googlade visade det sig t.o.m. vara en tiktoktrend, förstås)
Jag har sysslat med det så länge jag har sminkat mig, även om det minskade sedan jag blev lite äldre för att sedan öka lite nu igen när jag börjat kosta på mig smink av högre kvalité vilket gör det så mycket roligare att experimentera :)

Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som ganska många gör?

För mig var det pre shower make up. Upptäckte av en slump på instagram att det är andra som också gör det (och när jag googlade visade det sig t.o.m. vara en tiktoktrend, förstås)
Jag har sysslat med det så länge jag har sminkat mig, även om det minskade sedan jag blev lite äldre för att sedan öka lite nu igen när jag börjat kosta på mig smink av högre kvalité vilket gör det så mycket roligare att experimentera :)
Betyder det att man sminkar sig innan man duschar och tvättar sig? Eller att det är en del av sminkningen?

Man sminkar sig före dusch. Som ett sätt att i lugn och ro få "kladda på" utan stressen att det måste bli bra, för man ska ju endå tvätta bort det sedan 😄 jag brukar göra det när jag vill kolla t.ex. hur en viss färg eller sminkning ser ut på mig före det är skarpt läge s.a.s.
Eller öva på t.ex. winged eyeliner och liknande.

Ja!

• Gilla
Reactions: MCP
Man sminkar sig före dusch. Som ett sätt att i lugn och ro få "kladda på" utan stressen att det måste bli bra, för man ska ju endå tvätta bort det sedan 😄 jag brukar göra det när jag vill kolla t.ex. hur en viss färg eller sminkning ser ut på mig före det är skarpt läge s.a.s.
Eller öva på t.ex. winged eyeliner och liknande.
Aha, jaa, varför inte, om man tycker det är roligt med smink 😊

• Gilla
Reactions: MCP
Nej absolut inte. Även om jag skulle vilja tar det typ tre duschar/en vecka innan jag blir av med allt ögonsmink efter en utekväll så det skulle vara jättejobbigt. :D
Men jag ser tjusningen!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 752
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 445
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka