Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Vad ger ni dem att äta? Min häst är ett halvblod på 20 år och han har blivit promenadhäst i år pga skada. Han går mest i hagen men...
Svar
18
· Visningar
1 279
Senast: Lillknoddas
·
M
Hästvård Jag håller på att bli tokig! Jag har snart suttit i en månad med en häst som är sjuk och vi vet fortfarande inte vad det är, väntar nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 470
Senast: _Mimmii_
·
A
Hästvård Såg en sådan här tråd förut och vart väldigt intresserad. Detta är mitt 13 åriga arabsto som har stått nu i två år. Kunde inte riktigt...
Svar
18
· Visningar
3 402
Senast: Kassiopeja
·
P
Foder & Strö Har någon av er använt equion? Funderar att prova detta till min häst då han har svårt att hålla hullet. /Pia
Svar
8
· Visningar
2 678
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Jag har nyligen opererat en travare för OCD men tyckte att han fortfarande var tjock och ful i haserna trots att det gått en tid. Vid...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Nebraska
·
Hästvård Vad vet ni om detta virus? Har ni själv några erfarenheter? MKT tacksam för svar!!
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Sipuli
·
S
Hästvård hej..jag har en trave som hr et svullet bakben...vid kotan...hon haltar inte...men vill inte riktigt stå på det..ibland:( jag undrar...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: Filippan
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag har ska gå över från kraft till hippo foder nu. (det är lättare att få tag i för mig) Dom har inget ponnyfoder, utan...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Skyman
·
P
Foder & Strö Vad händer om hästen får ouppsvälld betfor? :crazy:
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Har satt mina hästar i skogshage och upplever att dom äter betydligt midre hö. Först trodde jag att de var något fel på balen så jag...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: SomethingCorporate
·
T
Hästvård Är d nån här som brukar stretcha sin häst? För jag hade tänkt börja göra d med min häst för jag har en bok som heter "Den skadefria...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Durin ox
·
M
Hästvård Hej allihopa! Vet ej om någon kan hjälpa mig men det är alltid bra att höra andras idéer. Det är så att jag har en travare som det...
Svar
10
· Visningar
2 155
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Hej. Vad tror ni skulle vara en bra foderstat till ett C-ponny sto, 15 år, lättfödd, motion minst 5 g/v, Går i stor vinter hage med 2...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö hade ju högt proteinvärde i ensilaget..ändrade runt lite i foderstaten och gav pållen havre o horsespeed..men oj va pigg han blev:crazy...
Svar
7
· Visningar
770
Senast: Egonson
·
A
Hästvård Hej Undrar om det några här som har provat IR-terapi? Har själv provat på mina hästar och sett stora skillnader på mina hästar...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Thera
·
C
Hästvård Hej alla hästgalen! Jag kan inte tala svenska så bra, men jag vill frågå en liten sak från er. Kan du svara vad är ord som finns här...
Svar
12
· Visningar
1 443
Senast: Coach
·
L
Hästvård Jag skulle vilja höra era åsikter grundat på vad ni tror och vad ni har för erfarenheter angående senskada och ridning! Jag har fått...
Svar
2
· Visningar
1 742
Senast: elle12
·
Hästvård Jag har redan skrivit hyllmeter efter hyllmeter om min otursfågel till häst här på buke så en del av er känner kanske igen min historia...
2
Svar
29
· Visningar
3 487
Senast: Reebok
·
Hästvård Min häst har fått små knölar på rumpan vid korset och länden. På knölarna har det även suttit som små krustor som går att pilla bort...
Svar
12
· Visningar
1 979
B
Foder & Strö Min häst går mycket och tävlas regelbundet så hon gör av med mycket "fett" om man nu kan säga så :p ... men jag ska börja ge henne olja...
2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar