Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ni läst den? Mycket intressant läsning! I princip blev ju Strasser helt sågad. Om de uttalanden som tillskrivs henne i artikeln är...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
21 486
Senast: Zora
·
Hästvård v 43 fick mitt tioåriga halvblodssto fång. Hon gick ute på en stooor första årsvall och jag mitt nöt tänkte inte på fångrisken. Fånget...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: millus
·
M
Hästvård Har så smått börjat fundera lite över en sak som min unghäst ständigt och jämt håller på med och det är att stå bredare med frambenen...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Sissan
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dom ? torrsubstans 84% Smältbart råprotoin 50 Energifode 8,1 MJ/kg foder Kalcium 2,5 Fosfor 1,9 Magnesium...
Svar
14
· Visningar
927
Senast: cactuspower
·
B
Foder & Strö Hej Är det någon av er som har erfarenhet att fodra med förra årets ensilage balar. Vårt ensilage har börjat ta slut och frågan är...
Svar
6
· Visningar
1 449
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Vår häst har ikväll fått i sig en halv burk mustang örtgodis och ett par extra mål med kraft. Hur lång tid tar det till man kan andas ut...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: arabia
·
Hästvård Svårt att beskriva men min häst har fått en ganska kantig "bulle" under virveln på flanken, ner mot buken. Såg först ut som en...
Svar
7
· Visningar
1 365
Senast: alazzi
·
B
Foder & Strö Var idag tvungen att köpa ett par balar silage, då vi inte har möjlighet att hämta hem hö där vi brukar av diverse orsaker.. :crazy...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Bluey
·
A
Hästvård Vad kan det bero på om en häst är mer ovillig att lyfta en specifik hov? Det har varit så i flera år, att just en hov är mer krånglig...
Svar
13
· Visningar
3 841
Senast: ghost
·
E
Hästvård Heej!! Om man har en ponny som är svullen lite från och till i ena bakbenet,(svullet när han står, men när han rör sig minskar det)så...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Ämelie
·
C
Foder & Strö Jag har en häst som, hmm gillar mat. Han äter upp ganska snabbt, men nöjer sig ändå när det är slut, men man vill ju få grovfodret...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: crocket
·
Hästvård Är det för sent att klippa hästen nu? Tänkte klippa i höstas, men lät det vara då jag inte behövt tidigare år. Nu har pålle satt...
Svar
7
· Visningar
780
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Var kan man få tag i större flaskor av dessa...0,5 liter räcker ju ingenstans .....Finns det någon hemsida/internetbutik som säljer 5...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: jjeg
·
L
Hästvård Hejsan! Min häst får jätte lätt skavsår, och speciellt i mungipan, det räcker med att jag rider med bett 3 ggr och sen har hon fått...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: LadyOfFire
·
Foder & Strö Tänkte bara höra efter om en unghäst, säg modell liten häst 1-3år, klarar sig på enbart hö/hösilage -fri tillgång, och mineralsten, på...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Center
·
Foder & Strö Hej! Nu är jag lite nyfiken på hur många gånger per dag ni ger era hästar mat? Läste att Maria Grezer ger sina 3ggr. Vad ger ni? Jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 755
Senast: kallzon_
·
Hästvård Lite småfrågor om hur ni gör med era hästar under vintern: *Har ni benskydd på om hästen går broddad? *"Luftar" ni pälsen på era...
Svar
13
· Visningar
1 013
Senast: Tulip
·
Foder & Strö Hej! jag har en varmblodig travare som jag håller på att omskola, hon får nu 1kg kornkross, 1kg lusern och ca 10 kg hösilage om dagen...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Elma_vip
·
S
Hästvård Det blir som vita grumliga fläckar över ögat, som ibland knappt syns till att bli mycket märkbara...:confused: Är det nån fler som har...
Svar
9
· Visningar
3 446
M
Hästvård HEJ, i tider som dessa så är det ju viktigt med snösulor så hästarna slipper styltor. Hovslagarn kommer på måndag och jag har inte...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Trinity
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama