Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Vet någon var man kan få tag på luzern pellets till ett bra pris?
Svar
4
· Visningar
993
Senast: HeidiR
·
G
Foder & Strö Vad är bäst att ge -olja el frö? Hur fodrar man med linfrö? Som de är, blötlagda (hur länge?), kokade??? Vad kan vaar fördelar...
Svar
13
· Visningar
2 975
Senast: Äska
·
J
Foder & Strö Hej! Jag sköter en gammal valack på 30 år som har blivit förskräckligt spinkig, hästar brukar ju tappa muskler när ålderdomen slår till...
Svar
16
· Visningar
3 561
Senast: hanoirocks
·
G
Hästvård Veterinärbesiktning.:smirk: Är spekulant på en dressyrhäst som är ca 14 år. Hon har blivit röntgad och böjd utan anm. Förutom på en...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: _Gullunge_
·
M
Hästvård Hej! Har köpt en häst som har stått på landet och ej blivit vaccinerad på flera år och ska då grundvaccineras. Har jag fattat rätt...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: EnSomUndrar
·
F
Hästvård Okej, mitt sto har fått ett fult sår på ena fram. Väldigt ytligt, men rätt stort. Sitter på framsidan av benet. Hon fick ett litet...
Svar
5
· Visningar
1 963
Senast: fälttävlansnörd
·
N
Hästvård Är det någon som har behandlat mjäll i manen med bra resultat? Min häst fick det i månadsskiftet nov.-dec. och jag vet inte riktigt vad...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: lundborg
·
Hästvård Novan har lyckats göra något, jag vet inte vad så hon har fått gallor i senskidorna på hf. Hon har ofta gallor där om hon rört sig för...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Som ägare till en styck superkräsen häst som vägrar äta pulver söker jag alternativa viatminvägar. Tex vitamin E, är tanken att odla...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Iccic
·
H
Hästvård Om veterinären misstänker smittsam hästsjukdom - t ex streptokocker eller kvarka - vad gäller då? Är stallet isolerat? Måste det...
Svar
7
· Visningar
1 598
T
Foder & Strö Hur lång tid tycker ni är lagom mellan två måltider?
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hur mycket väger kraft grov i gramm 1liter kraft grov hur mycket är det i gramm?? 4 dl hel havre i gramm?? Snälla någon som har...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: pinky
·
H
Hästvård Hej! Jag undrar hur man gör om man vill/behöver tvätta i hästens öron vad som gäller? Kan man använda en fuktig tvättlapp eller måste...
Svar
6
· Visningar
4 348
Senast: Helan 38
·
Hästvård Såhär ligger det till. Vi har en liten shettis av okänd härstamning. Hon har varit hos mina svärföräldrar i 7år och enligt uppgift...
2
Svar
21
· Visningar
2 293
T
Hästvård Igår när jag tog in pållen hittade jag en liten pinne som satt fast i, ja vad ska man kalla det, ballen men den nedre delen strax över...
Svar
17
· Visningar
2 732
L
Hästvård Mina hästar har blivet lösa i magen. Det började med min 1½ åriga sto, sen 2½ åriga valack och nu även den äldre shettisen. Har ett bra...
Svar
15
· Visningar
909
Senast: gejsa
·
T
Hästvård Vad ska man göra när man behandlat ponnyn 4 gånger och inte svarat? Nu är han inte halt när vi longerar, men han är halt vid böjningen...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: mul
·
Foder & Strö sitter och funderar på min hästs foderstat och visst är det så att varken hö eller lusern innehåller selen? behovet för en 500 kg häst...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö någon som vet om det finns ngn pellets/annan mat, vanlig eller vitaminpellets som INTE inehåller soya! fibergi skulle passa perfekt till...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: 95johsv
·
C
Foder & Strö Som jag vet så innehåller ju linfrökaka inte den rätta aminosyresammansättningen för häst, vilket gör att linfrökaka inte bör ges som...
Svar
12
· Visningar
2 194
Senast: Coffeaclub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama