Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Någon som har nån idé. Har en valack som vintertid inte äter särskilt mycket. Äter inte så mycket hö som han borde, kraftfodret som jag...
Svar
9
· Visningar
856
Senast: ginsa
·
M
Hästvård Hur mycket kostar stelkramssprutan? Hur mycket kostar en kombinerad stelkramp å hästinfluensa spruta? Har för mig att min fick en...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: moonlightgarden
·
L
Hästvård Min ponny är lite små gallig i bakbenen , Där hasen sitter fast på framsidan ,sen går det neråt. Kan det vara gallor? Vad kan de beror...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Har hört att man kan ta bort inkar med virkonS. Kan man verkligen det? Hur mycket vatten ska man blanda ut med? Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
703
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hur gör ni som har broddar i hagen. Broddar ni ur vid transport? Även om de bara har broddar fram?
Svar
13
· Visningar
1 207
Hästvård Flera personer har nu varit på mig om att jag borde anmäla en viss veterinär, men jag vet varken hur man "gör" eller om det ens är...
Svar
10
· Visningar
1 906
Senast: Boj
·
Hästvård Var ute och pysslade om hästen nu ikväll, och kände som vanligt på hovarna. han är ju mitt i en fång-konvalescens så jag försöker hålla...
2
Svar
38
· Visningar
2 880
Senast: Saigon
·
Hästvård Fr o m 1 januari 2006 ska alla ponnyer som tävlas vara chippmärkta! :eek: Vart har den infon tagit vägen liksom? Okej det här med...
Svar
12
· Visningar
1 266
M
Hästvård Jag började grundvaccinera min häst augusti 2001, 2:a vaccineringen blev oktober 2001. Och tredje i april 2002. Sen stod det att hon...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: MissCrazy
·
M
Hästvård Idag så var jag och en annan tjej i stallet när hennes pojkvän plötsligt ringde och sa att det låg en häst ute på åkern inte långt bort...
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: Sissan
·
F
Hästvård Hej allihop! SNÄLLA HJÄLP MIG! Jag har blivit tipsad om att prova mjölken från mitt sto på ett lackmuspapper, dvs surhetsgraden. Pappret...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Pinge
·
Hästvård Måste fråga om detta stämmer som jag hört kan man släppa ut en unghäst på 2 år på bete med äldre hästar.i detta fall på 27...
Svar
2
· Visningar
761
T
Hästvård Jag har märkt att varenda gång min häst knöker nacken, för att få en morot till exempel, så knäcker det till i hennes nacke...:confused...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Becca85
·
D
Hästvård Jag har en ppnnytravare som bevisligen har haft ett lite dåligt ben. Hon har varit varm på två kotor och varit stel. Finns det...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: diana_ross
·
M
Foder & Strö Hade tänkt börja ge hästen vitaminer, funderar då mest på b-vitamin och / eller e-vitamin. Vad ger ni era hästar? Går det att ge både...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: romancia
·
Hästvård Har här en film på min häst i Mars 2005 precis innan en vi åkte in för en ny hälutredning...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 934
Senast: Miss Sixty
·
C
Hästvård vad betyder DESMITIS?
Svar
14
· Visningar
1 882
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Hej! Veterinären var här för 2 timmar sedan och gav min shettis valack en kramplösande spruta då koliken inte ville släppa! Enligt henne...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Kan nån kunnig tala om ifall det finns nån sanning i det jag hört, att pelleterade mineraler i vissa fall kan orsaka problem för...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Kan man anmäla olaglig behandling av et? Var? Polisen eller et förbund o dylikt?
Svar
7
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka