Vad ser ni?

Sv: Vad ser ni?

Snabb gissning, länd-kors-bakknä-has, varav felbalastning till framben? Korset och länden ser överanstängda ut, men svårt att säga ifrån bara en kort snutt... dvs lite som en skott i mörkret mitt svar...

Vad hade hon för diagnos?

Har följt många av dina trådar här och ville bara säga att jag tycker det är jättetråkigt att ni fick ta bort henne. :( Måste vara jättejobbigt! :cry:

/Maria

hmm. första intrycket säger, ont i bakbenet men under filmensgång så ger hon flera signaler, hon ser bl.a ut att ha ont i ryggen, sen i frambena, ser mycket konstigt ut, kör filmen några gånger och märker att hon har svårt med korrigeringen, "hon ger intryck av att vara två hästar" och hon är mäktat irriterad över att inte fungerar (kanske gör det ont) det ser man på hennes huvud och uttryck.

Jag skulle kunna misstänka att hon har någon hjärnskada som hon beter sig i både rörelser och betendet...

Ska bli spännande och se vad diagnosen va...

hoppas att du har fått en ny vacker vän att dela din fritid med..

Kram Harmony

Kom igen nu.... vad var diagnosen..?? :crazy: Håller på att spricka av nyfikenhet...

Skulle gissa på nåt i ryggen. Hästen ser ju ut att ha ont i varje rörelsemoment. mer eller mindre. Som hon springer brukar jag känna mig när jag har ont i ryggen, om ni fattar..:crazy:
Därav min gissning på ryggen. Möjligtvis ngt i nacken eller bogen.

Snedbelastat hb?

Senast ändrad:

NU blev jag väldigt nyfiken på diagnosen! så fram med den nu ;)

Jag är inte så jätte kunnig men svarar iaf av vad jag får för uppfattning/ser

Det känns som att från halvaryggen och bakåt ner i benen är klabb. Hon får väga upp smärtan med frampartiet och ser otroligt framtung och det ser jobbigt ut för henne att röra sig.

Nu vill vi ha en diagnos! Jag vågar mig inte på en gissning men jag är oerhört nyfiken för Missys rörelser ser lite ut som min förra hästs gjorde (hon är också borta nu) men på henne fick vi inte, trots otaliga veterinärbesök på flera kliniker, någon säker diagnos.

Ja, jag måste väl också gissa då.. Men gissning är just vad det blir. Höger bak och vänster fram. Men vänster fram ser ut som en belastning från höger bak. Hon står klart bakom sig fram och bakom sig bak och avlastar troligen bakdelen.

Kan hon ha kissing spines? Varför jag gissar det är för att ryggen är väldigt rak och stel i rörelsen och länden ser rätt orörlig ut.

Men som sagt - bara gissningar..

/Camilla

*knapphugg*

Jag ska eg inte gissa för jag är alldeles för orutinerad och okunnig för sånt här men jag kan iaf förmedla vad "magen säger". Jag får känslan av att hon har ont överallt, i princip. Hon vill inte sätta ner någon hov eg för det gör ont, rejält ont. Hon försöker kompensera med hela kroppen som jag tror sitter i nacke/rygg och/eller länden? Hela hästen ser halt ut, överallt även om det är tydligare på vissa ben. Samtidigt som hon försöker vara tapper och trava på för att matte ber henne!

//Alice

huvud problemet var hennes HB knä. Sen fanns det massor av andra symtom så som kotledsinflamation, muskelinflamationer i länd/kors, Ryggbesvär,låsningar, hälta på VF och VB, nackbesvär och munbesvär

Se där! Då var jag inte så tokigt ute med HB/VF, det var egentligen bara nacken och munnen jag missade men jag är inte så kunnig på det området heller. Intressant med VB eftersom jag hade svårt att se vilket bakben det var och det kan ju stämma med att det är båda... Vilken/vilka kotor var det inflammation i?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 758
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 228
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 288
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar