LitetÄpple
Trådstartare
@LitetÄpple alltså 150 + papp för en unghäst med potential att gå MSV b ?
Det kommer ju alla normalkvalitet hästar att göra med rätt grundutbildning tänker jag ?
Tycker det låter dyrt med 150 + för en vanlig sådan unghäst .
Utöver det utifrån din tråd är jag nog inne på som några andra att endera ligger du fel i kvalitetsbild v/s pris - dvs hästarna du tittar på har otrolig kvalitet utöver vad du själv söker och säljs därför blixtsnabbt , eller så kan du inte åka och provrida tillräckligt snabbt så hästarna blir sålda innan det blir aktuellt ?
Jag är osäker faktiskt. Själv är jag ju beredd att åka samma dag så länge avståndet inte är över 20 mil, men det säger jag inte utan inväntar att det ska passa för säljaren. På många av svaren här börjar jag gissa att det är det som går fel. Istället för att fråga "när passar det för dig?" och få svaret att säljaren ska kolla upp det och höra av sig så borde jag nog säga att "jag kommer då och då", för efter det där "när passar det för dig" får jag inte tag på säljaren igen, även om jag ringer upp.
Sen kanske jag blir intresserad av överkvalificerade hästar som genererar enormt intresse som du säger, absolut, men jag kan inte riktigt uttala mig eftersom jag aldrig kommit så långt att jag sett någon i verkligheten.
Jag lutar mer åt att jag är för mesig i min kontakt, att vara påträngande är lite av en skräck sedan barnsben, av någon anledning.