Vad ser ni?

Sv: Vad ser ni?

Miss Sixty skrev:
huvud problemet var hennes HB knä. Sen fanns det massor av andra symtom så som kotledsinflamation, muskelinflamationer i länd/kors, Ryggbesvär,låsningar, hälta på VF och VB, nackbesvär och munbesvär

Var alltså hb knä orsak till de övriga problemen? Eller det största av problemen? Fattar inte riktigt :confused:

Hälta i bakknä kan ge de andra symptomen/besvären genom att hästen försöker att avlasta det onda

olgaklara skrev:
Hälta i bakknä kan ge de andra symptomen/besvären genom att hästen försöker att avlasta det onda

Ja.
Men jag ville veta om bakknät orsakat de övriga symptomen.
Det är ju inte säkert att det är huvudorsaken bara för att hästen är mest halt där.

hade varit intressant att se filmen.. fungerar dock inte för mig, ÄVEN om jag ändrar till size 320.. :(

Hältan komer från v.b. Hästen lutar inåt vid longering. Troligt kan vara knä eller has. Rörelsemönstret ser ut att vara stört....

´Berätta vad som hänt.....snälla

Kort o kompakt extriör. Rakt kors vilket jag tror kan ge ryggproblem. En snygg häst är det helt klart.

Så synd att du fick ta bort henne. Kan du inte avslöja vad det orsaken var..:bump:

SBS skrev:
Hältan komer från v.b. Hästen lutar inåt vid longering. Troligt kan vara knä eller has. Rörelsemönstret ser ut att vara stört....

´Berätta vad som hänt.....snälla

Det var HB knä som var huvudpromblemen men hon hade kotledsinflamationer, munbesvär, ryggbesvär, låsningar pålagringar i nacken och halt på tre ben:(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 758
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 228
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 288
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar