Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tycker ni är för- och nackdelar med respektive avlivningssätt? Jag har ingen aning om hur jag vill att pållen min ska få somna. Vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
11 372
Senast: Elin_B
·
R
Foder & Strö Hur göra för att fästa vattenspannen på nåt sätt. Bildäck vill jag inte ha,inte hänga den ien krok på väggen heller. Undrar om det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Nicke
·
G
Hästvård Ni som har islandshästar, eller andra hästar som är känsliga, hur gör ni för att dom inte ska få eksem på sommaren? Jag har precis...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: minimi
·
S
Hästvård Jag skulle vilja ha lite allmäna synpunkter på maxvikt på diverse hästar/ponnyn. Sedan är jag medveten om att det är svårt att säga...
Svar
9
· Visningar
4 129
Senast: minimi
·
Q
Foder & Strö Hej Hej! Hur får man reda på vad en häst "bör" väga? Jag vet bara hur man tar reda på vad han väger men inte vilken som är...
Svar
9
· Visningar
1 889
Senast: Luleå
·
Hästvård Någon som har ett gott råd eller tips att ge mig! Jag klipper min häst på vintern eftersom hon får lång päls trots att jag sätter täcken...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: kicki71
·
Foder & Strö Min häst har alltid under den tiden jag har haft henne (och innan) fått lusernpellets. Hon har fått lusern från Granngården som hon har...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Elisha
·
M
Hästvård Igår när jag kom till min kära pålla var hon helt bubblig?? Inte som foder utslag, det har hon haft förut en gång o då var det mer "hårt...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: memme
·
S
Hästvård kom till stallet i morse och såg att min häst hade jätte svullna ben...alla fyra ben va lika stora som knäna ungefär..! kände på dom och...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: __Sara__
·
Hästvård Kan ni nämna några vitaminer eller tillskott som är bra när man ska bygga muskler på en häst? Nu skriver jag inte detta o tror att man...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 867
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Varför ger man tokosel(har fått det förklarat 100 ggr snart men jag glömmer). Vad är det bra för?
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Irre
·
T
Foder & Strö Min veterinär rekommenderade mig idag att prova att ge min häst magnesiumtillskott. Eftesom han är ganska nervös av sig och veterinären...
Svar
13
· Visningar
2 452
Senast: Sofia72
·
M
Hästvård Vad rekomenderar ni som "sårtvätt", babyolja eller grönsåpa? Helosan eller inte helosan efter tvätten? Bör hud och päls ha torkat...
2
Svar
39
· Visningar
3 074
Senast: _86a_
·
Hästvård hej! Som rubriken antyder.. Min häst har äntligen fått sin nya "kompis" i hagen, efter att ha stått själv ute i 2,5 vecka. Bara det att...
Svar
7
· Visningar
859
R
Foder & Strö Sitter och räknar och funderar......:confused: Har en korsningsponny som är 6 år, går lätt träning och väger 300 kg Enl mina...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: Coffeaclub
·
A
Foder & Strö Hur mycket är det normalt att en häst dricker per dyng? Vart går gränsen till att den dricker för mycket? Jag har en...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: avemaria
·
M
Foder & Strö Är det någon som har förslag på vad man kan ge pållen för något om han är lös i magen?? Han har varit det i ca en vecka nu. En så länge...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: grodan
·
I
Foder & Strö Finns det några specifika skillnader i fodermärkena så som dynavena, fibergi, mustag, hippo etc? De är ju alla, om jag förstått det...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Cochise
·
Foder & Strö Hur gör man om man har en häst som får minimalt med foder och ändå inte går ner i vikt. Det är en shetlandsponny som väger runt 200kg...
Svar
12
· Visningar
1 184
Senast: Madelene
·
M
Hästvård Har nyss varit med om en olycka med hästtransporten (åkte i diket) . Hästarna var ordentligt rädda men blev som tur var inte skadade...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka