Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård .. hur är det egentligen?? att våra tamhästar får hjälp med sina tändet när de krånglar är ju självklart, men hästar i det fria allså...
Svar
11
· Visningar
1 284
C
Foder & Strö någon som ger det till sina hästar? undrar just varifrån man kan få tag på det billigast & bäst? någon som beställer över internet...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Indypindy
·
G
Hästvård Hur gör ni med era hästar under nyårskvällen/natten, när det smäller och har sig? Tror att jag har den turen att inga grannar runt om...
2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: Corban
·
S
Hästvård Idag hade jag tänkt rida ut på ridtur modell längre, och vad tror ni inte har hänt i hagen? Broddspark på insidan av ena bakbenet, så...
Svar
6
· Visningar
823
·
C
Hästvård nu börjar jag bli lite väl orolig över ett litet föl på 9 månader. det är inte mitt föl, men jag kan inte sluta tänka på den lilla...
Svar
7
· Visningar
934
Hästvård Kan strålröta orsaka hälta?? Ngn som har erfarenhet av strålröta och vet om det är bra att ta tjära eller Trush Buster varje dag?
Svar
6
· Visningar
5 453
·
M
Foder & Strö De senaste 3 åren har jag fodrat med analyserat hösilage, men pga olika omständigheter så gör jag inte det längre. Det är väl på gång...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: milly
·
Hästvård min kiompis har en travare som har ett svullet ben ......:( hon undrar om hon ska lägga på kylande elle värmande.....tacksam för svar...:)
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Mount Never Rest
·
M
Hästvård Har precis bytt hovslagare, ofrivilligt, och nu upptäckte jag att ena bakskon sitter snett. Hon kan inte ha dragit den snett själv, för...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Lillaloppan
·
U
Hästvård min häst äter inte mycke alls längre. idag åt hon inte ens upp havren..efter nästan 1 timma hade hon ätit upp allt. natt höt hade hon...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: milly
·
L
Hästvård Hejsan, jag har märkt här på min häst nu att i lite över en vecka så har han varit lös i magen. och jag vet itne vad detta beror på. Han...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: AnnikaH
·
M
Foder & Strö Om man ska salta höt, vad ska man använda för typ av salt? Om man ska ge extra salt i foder/vatten, vad ska man tänka på? Vi har...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: marijaa
·
M
Hästvård Någon som vet något om aktros och inflammation i benen fram??? kan man göra något åt detta...hur har det uppkommit...???? behöver...
Svar
4
· Visningar
5 459
Senast: mapaba
·
Hästvård En del menar på att om hästen tränas/rids ganska hårt så utvecklas den mer och växer även på höjden. Den stärker ben, senor och ligament...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: orion_x
·
Hästvård Skulle behöva lite råd här! E så att pållen min fått nån slags förkylning (hoppas jag d e bara) å har börjat rossla lite när han...
2
Svar
22
· Visningar
3 519
Senast: Blandrastik
·
E
Foder & Strö Har bytt ut havren mot krafft (groov eller grund eller va den heter..). Finns också krossad korn. Ska man ha havre så får man köpa det...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: mackan
·
Foder & Strö Någon som har provat hästgodiset/aktiveringsgodiset Lickit? Funkar det? Gillar hästarna det? Tror ni att det är bra för en uttråkad häst...
Svar
12
· Visningar
3 325
Senast: Lydia
·
A
Hästvård Hur undersöker man bäst en trött häst? Han har ingen feber, ingen hälta, eller onormal värme över hovarna. Jag har funderat på att ta...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: TantEster
·
Hästvård Är det någon mer här som har en häst som sluata äta i samband med behandling av Metacam? Min fick det i fem dagar som del i...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Har nyligen börjat fodra med hörundbal modell större till några unghästar som går på lösdrift. Hur gör ni för att minimera spillet...
Svar
10
· Visningar
805
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama