Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Polarens häst går sviiiinbra på träning, anmäld till tävling början på januari, formtopp helt 100% perfekt.. botulism och...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 099
W
Hästvård Vilken sorts strö har ni? vilken sorts tycker ni är bäst?, lättast att mocka? :bump:
2 3
Svar
50
· Visningar
2 860
Senast: EllPri
·
G
Hästvård Magproblem under vinterhalvår Varför gar min häst magproblem under vinterhalvåret? Hade det förra vintern oxå. Nu hände det första...
Svar
17
· Visningar
2 694
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja jag vet, det är inte rent protein som orsakar fång i regel. Men jag kan inte låta bli att ha den gnagande känslanb kvar i mig när...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad som är en normal giva betfor på en stor halvblodshäst? Enligt den foderstatsberäkning som jag fått från en av...
Svar
19
· Visningar
6 083
Senast: Flash
·
H
Hästvård Har ett föl som börjat bete sig märkligt. Hon ser ut som om hon tappar all energi. Benen börjar vingla och hon har huvudet i backen...
2
Svar
20
· Visningar
2 165
Senast: Hovdam
·
P
Foder & Strö Vad ligger höpriset på? Vad betalar ni?? Vad får ni för pengarna? Hemkört?analys?fin kvalitet? :D
2
Svar
33
· Visningar
3 140
Senast: romancia
·
I
Foder & Strö Hej, Ni som ger eller har gett Fibergi låg till era hästar vad tycker ni om det och hur har ni doserat? Några för och nackdelar med...
Svar
1
· Visningar
879
·
F
Hästvård Min häst har krustor och knölar (början till krustor) lite här och där i pälsen, på bog, rygg länd kors och lite i flanken. jag vet...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Kexet
·
Foder & Strö Vad ska jag ge för mineralsort om det är brist på kalcium och magnesium och selen? Har gjort en foderstatsberäkning med hjälp av ett...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Nu när det blev så mycket kallare helt plötsligt, började vissa i stallet prata om att man inte kunde rida för länge för att det var...
Svar
19
· Visningar
1 434
Foder & Strö Mitt 3-åriga halvblod har lite känslig mage och nu har vi bytat från hö till hösilage. Vi hade invänjning på mellan 3 och 4 veckor med...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Rotterö
·
Hästvård en av våra hästar har haft svårt att kissa (stått länge länge med benen isär, gått iväg, ställt sig så igen för att slutligen kissa)...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: squarepants
·
L
Foder & Strö Er det noen som har testet magnesium-tilskuddet som man får kjøpt på H**ze? 500g boks Svensk og finsk tekst (tror jeg) Billigere enn...
Svar
2
· Visningar
670
·
Hästvård En kompis ringde just från stallet och berättade att hon tror att hästarna i lösdriften kissat blod. Hon kunde se minst fem ställen runt...
Svar
7
· Visningar
2 505
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Men varför skriver de inte på förpackningen hur mycket en skopa mineraler väger, när de anger behovet i mg?! :mad: Någon som vet? Det är...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: solaris
·
A
Foder & Strö Hur räknar man ut en foderstat igentligen?? har jag undrat jättelänge.. :D :D ;)
Svar
2
· Visningar
599
Senast: solaris
·
M
Hästvård Hej! jag har en trav nordis som är fyra nu i år. har haft henne fyra månader. allt har gått jätte bra och hon är inriden och vi rider...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: litenflinga
·
C
Foder & Strö Tänkte ersätta en del av hösilaget med halm till min minst sagt välgödda kallblodstravarvalack (20 år, går fn endast i hagen och skrotar...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: 95johsv
·
P
Hästvård Först lite bakgrundsinfo. Min häst trasslade in sig i staketet i somras och ådrog sig en ful skada i karleden. I september var det...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Labero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka