Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej! Vi har fjolårs hö som vi ger till våra hästar. Det är alltså förra sommarns skörd..:/ ( sommarn 2004.) Och det är ju nu...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Hej. Är de värkligen sant att en häst som går på sommarbete och får havre har risk för kolik?:confused: En häst jag känner till fick...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Tuffe_tuff
·
M
Hästvård hejsan! Min kompis hästs snopp svullnar upp lite då och då och ingen verkar ha nån aning om vad det kan vara. Han blev undersökt av...
Svar
8
· Visningar
3 820
Senast: trassel
·
Hästvård Mycket diskussioner om barfotagång vilket säkert är det bästa,men med våra hästar skulle boots vara nödvändigt att införskaffa... Någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 514
Senast: milly
·
N
Hästvård Hur vanligt är egentligen pålagringar? Hur många här har en häst med pålagringar? Har era hästar några problem av det? Jag skall kanske...
Svar
15
· Visningar
2 182
Senast: Balkasch
·
Hästvård När och varför använder ni liniment på hästens ben? Använder ni det på alla 4 benen eller bara på fram/bak benen? Det skulle vara...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: MissAnaconda
·
D
Foder & Strö Nån som vill hjälpa mig att få till kvoten, står helt still i mitt huvud.. Min häst får enligt hippocampus 92.4 MJ och 633.6 Smrp där...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: Dundret
·
Foder & Strö va tycker ni om min hästs foderstat? 2 dl havre 2 dl krafft groov 1 dl betfor 6 kg hö han är.......... 4 år (till våren) svensk...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: linnsan
·
Foder & Strö kan hästar bli lösa i magen av för mkt stärkelse, dvs för mycket korn? jag är medveten om att korn inehåller mycket mer stärkelse än vad...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Netted
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar om det har blivit vita hår på rygen efter en dåligt liggande sadel går dom bort efter en tid eller kommmer min häst jämt...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Elisha
·
Foder & Strö lucernpellets. Är det vanligt eller är det bara mina som vägrar att äta det??
2
Svar
23
· Visningar
1 517
Senast: Rikkan
·
J
Foder & Strö Finns det någon sådan? Hörde i stallet idag att jag måste räkna på islandshäst-viset för att få rätt foderstat...:crazy: Det kan väl...
2
Svar
35
· Visningar
3 388
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Min islandshäst vill inte äta sin luzern hackat strå längre. Inte heller äter han kraftfodret med olja på? Kan det vara så att han är...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: snerpa
·
H
Foder & Strö Hej på er! Hur länge kan man ge hösilage, och när det är dags att ge vanligt hö, hur gör ni då med hästarna som får fri tillgång? Har...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Hur var det det var med det nu igen? Är det någon karens på tävlingshästar:confused: :confused: :confused:
Svar
17
· Visningar
919
Senast: Montéryttare
·
L
Hästvård När är det lämpligast att kastrera sin hingst?
Svar
12
· Visningar
1 310
R
Hästvård Hej Jag har en häst hemma på prov för ev köp. den har lyckats få en spark på frambenet nu och har fått lymfangit. :( Hon går nu på...
2
Svar
23
· Visningar
1 893
Senast: Blandrastik
·
B
Hästvård Måste göra det nu o är lite osäker, första gången. Någon som gjort o kan tipsa på vad jag bör tänka på så jag inte gör bort mej? Bättre...
Svar
11
· Visningar
2 490
Senast: Balderum
·
C
Foder & Strö Jag undrar vilka skillnaderna generellt sett är mellan havre- och kornkross?
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: elle12
·
G
Foder & Strö Undrar vad det är för skillnad mellan linfrö och loppfrö (physsilium)?????
Svar
8
· Visningar
5 105
Senast: Prick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama