Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej .. Min nordsvensk har blivit jättesvullen under magen/mellan frambenen... Det 'hänger' en jättestor svullnad , lång som en...
Svar
2
· Visningar
2 280
Senast: Sparf
·
B
Hästvård jag blandade upp jodopax i en flaska en dag när jag skulle tvätta ett sår. det blev mycket uppblandat jodopax över i flaskan men måste...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: cerrox
·
F
Hästvård min häst som alltjämnt gått barfota tidigare är nu skodd med pg sedan ett par tre månader tillbaka pga hovbroskförbening. hon har...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Corax
·
Hästvård Min ponny har små knutor under sadeln som jag inte rår bot på. Ungefär lika stora som en ärta ibland lite större,ganska hårda. Han äter...
2
Svar
25
· Visningar
4 527
Senast: anni0301
·
F
Hästvård Jag har en häst som har benpålagringar i sina kotleder, hon är nu hästan helt haltfri(har haft 1 1/2- 2 grader) på frambenen innan...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: ann80
·
Hästvård Lite nyfiken :) Hur många hästar finns i stallet, hur är det uppdelade i hagar? Alltså hur många hästar i varje hage? Vad tycker ni om...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 520
Senast: shampiz
·
Hästvård Som ni vet från tråd för några dagar sedan har min islänning fått fång igen (hade i juli också, men började bli på bättringsvägen). Vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 024
Senast: 95johsv
·
L
Foder & Strö hejsan. vad tycker ni är lämpligt att ge en 3åring i matväg? min är en oldenburgare på 165cm, växer förmodligen en hel del till, grov...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: amalia
·
Hästvård Låter ni broddarna fram sitta i hela halktiden?
2
Svar
30
· Visningar
1 796
A
Hästvård ...och raketer som låter. I går hände det absolut medt fruktansvärda som kunde hända. Det man trodde var omöjligt, det som inte fick...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: Shettisar
·
C
Hästvård det verkar som att det är ganska så vanligt (eller har jag fel?) att endel hästar blir svullna i benen enbart under natten när dom står...
2
Svar
27
· Visningar
3 580
Senast: Move_Over
·
T
Foder & Strö hejsan! jag funderar på att ge mina hästar halm så det har ngt att tugga på när de står inne och även ute i hagen på vintern. Nu har en...
Svar
11
· Visningar
4 594
Senast: TantEster
·
Foder & Strö En helt omöjlig fråga, jag vet. :smirk: Men iaf. Föreställ er denna: B-ponny f. 92, går ute 7-15.15 med stor hästkompis i kuperad...
2
Svar
20
· Visningar
1 891
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Hej Jag har en undran om varför min häst äter skit, alltså hästskit. Har hört varför någon gång. Är det någon som vet, är det en brist...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: milly
·
M
Foder & Strö köpte för ca.4månader sen en varmblodsvallack...välldigt pigg men som förra ägaren uttryckte det het! Het vid hoppning och uteritt. Han...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Havregryn
·
B
Foder & Strö jag har lite frågor om betfor.. 1.Är det bra att ge betfor innan träning/tävling för få hästen lite piggare ? 2.Betfor är ju...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Havregryn
·
J
Hästvård Hejsan! Har ett islandssto på snart 13 år. Hon har precis börjat sättas igång efter vila. Jag tycker att hon är rund trots att hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 430
Senast: Balderum
·
K
Foder & Strö Hej! Hur mycket väger havre och kornkross? 1 liter havre väger väl 0,5 kg om ja inte total fattat det fel.. Om man ska ge 0,7 kg...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Lite tidigt men.. Jag har flyttat och i det nya stallet/ladan finns det ingen tork och ladan är liten och trång. Vad/ hur är det bästa...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: mizz
·
T
Foder & Strö Min pålle bygger muskler väldigt dåligt och jag har fått tipset om att testa ge honom lusern då det kanske kan vara protein brist och...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022