Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Hej! Jag undrar bara om det är någon som har några bra metoder för att förebygga och bli av med hålväggar? Min häst får biotin som...
Svar
15
· Visningar
3 308
Senast: UnderIce
·
R
Foder & Strö Min foderpålle tål inte att få havre, och får istället korn. Vilket jag inte tycker är den optimala lösningen egentligen. Det sätter...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: minternet
·
Foder & Strö Har ganska dålig våg i stallet så det har inte blivit av att väga lucernet. Undrar om det råkar vara nån som har kollat upp hur många...
2
Svar
22
· Visningar
3 496
Senast: Antiqua
·
Hästvård En ny ridskolehäst på stallet där min häst står hade igår 40 graders feber.. Vad kan det vara för sjukdom?
Svar
6
· Visningar
2 869
Senast: Elisha
·
D
Hästvård Har funderat lite på dethär med hönät, eftersom allt hö, både i hagen och i stallet hemma ges i nät. Det funkar bra, eftersom de har...
2
Svar
28
· Visningar
5 537
Senast: Weataz
·
Hästvård :mad: En häst som har varit i ett försäljnings stall en tid kom nu hem (till ridskolans privatstall) till ridskolan! De hade haft...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: orcide
·
Hästvård Idag hittade jag en död, platt och konserverad sork i hästens hösilage. :eek: :crazy: Klart man blev halvt hysterisk och toknojig (har...
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: Dalakhay
·
Hästvård Jag funderar på att köpa Carageen till Min Best som fortfarande inte är riktigt fri från sin hosta. Var inne och kollade på alg-börjes...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: godaråd
·
M
Foder & Strö Letar efter en hökrubba med timer som man kan ha i hagen. Har letat men bara hittat grindar där höt måste ligga i en speciell hage...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: mackan
·
Hästvård Jag håller på att bli galen, det är tredje skon min häst tappar på bara några veckor.. :crazy: Hon har aldirg haft några större problem...
Svar
10
· Visningar
895
Senast: sheerona
·
G
Foder & Strö Har suttit och räknat på en foderstat åt en kompis häst, men hur jag än gör så blir det utslag på för mkt protein! Hästen är ngt...
Svar
16
· Visningar
1 181
Senast: marti130
·
C
Hästvård sitter här med världens sämsta dåliga samvete just nu. hästen min brukar normalt sätt få på sej ett täcke under dom dagarna då det...
Svar
10
· Visningar
1 147
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö Är det svårare att få ner en äldre häst (20+) i vikt än en yngre häst? Jag tycker min gamla dam är rätt rejält rund (vilket hon under de...
Svar
11
· Visningar
1 532
Senast: lill_flesky
·
A
Foder & Strö ekonomi-ML-2592237-ML-
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: tigerboy
·
Hästvård Kan man sätta på ryggvärmaren dygnet runt på en gång?
Svar
6
· Visningar
920
Senast: Tinen
·
T
Foder & Strö Visst är det ok att ge en häst granris?:bow:
2
Svar
24
· Visningar
2 186
Senast: tigerboy
·
Hästvård Har en val född 98 som har en broskpålagring på ena kotan i bak har ni nån erfarenhet utav detta hur det utvecklar sig?? Hästen ifråga...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Denver
·
Foder & Strö Min ponny blir väldigt lös i magen när vi åker ut och tävlar. Detta gör vi ungefär varannan helg (mer elr mindre beror på...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: castle_bar
·
Foder & Strö När man lämnar in en grovfoderanalys på "ett visst ställe", så får man om man beställer en foderstat tips om att balansera ca/p-kvoten...
Svar
7
· Visningar
1 962
Senast: IngelaH
·
S
Hästvård Hittade inget bättre ställe att lägga den här frågan, är ny här... Jag har inte fått iväg min passansökan än, tänkte skicka det...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama